Stort terrarium

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

4
0
Darastrix:


har bestämt mig för att bygga ett stort terrarium(regnskog) men kan inte komma på vad jag ska ha för ödla/ödlor i det 

kanske ni kan ge mig lite tips på ödlor som passar och öven på vad man ska tänka på när man bygger så stora terrarium( lösa det med skjut dörrar och så)


Medlem i SHF
4003
5038
Jonas_:
Är det själva regnskogen och växterna som intresserar dig eller är det något terrariedjur? 

4
0
Darastrix:
Jonas_ skrev:
Är det själva regnskogen och växterna som intresserar dig eller är det något terrariedjur? 


Båda två

4
0
Darastrix:
Darastrix skrev:

har bestämt mig för att bygga ett stort terrarium(regnskog) men kan inte komma på vad jag ska ha för ödla/ödlor i det 

kanske ni kan ge mig lite tips på ödlor som passar och öven på vad man ska tänka på när man bygger så stora terrarium( lösa det med skjut dörrar och så)


måtten är 200*100*225(L*B*H) sen 60cm på ena långsidan då¨den komer vara sne

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2685
2491
anders:
Ett bra gäng med någon art ur acanthosaura-släktet?
Varanus prasinus?
Vattenagamer kanske kan vara alternativ med, men de är kända för att hoppa och skada sig mot rutorna.

Tänk på att det ska vara lätt att komma åt när du behöver städa. Är det ett väldigt djupt terrarie så behöver man kunna kliva in. Ska du ha vattendel så kan det vara smart att höja upp det och sätta en ventil i botten för att lätt tömma vattendelen och fylla på med nytt.


4
0
Darastrix:

anders skrev:
Ett bra gäng med någon art ur acanthosaura-släktet?
Varanus prasinus?
Vattenagamer kanske kan vara alternativ med, men de är kända för att hoppa och skada sig mot rutorna.

Tänk på att det ska vara lätt att komma åt när du behöver städa. Är det ett väldigt djupt terrarie så behöver man kunna kliva in. Ska du ha vattendel så kan det vara smart att höja upp det och sätta en ventil i botten för att lätt tömma vattendelen och fylla på med nytt.


varanus prasinusar är en liten dröm ödla för mig, får klolla in på acanthosaura

vatten del kommer det vara ifårm av en formpressad vatten del och för att kunna lösa problemet med vatten bytte så kommer jag pumpa ur vattnet 

 


100
26
pellle87:
Vattenagamer verkar ju helfräcka! hade blivit en sån om jag inte hade fått tag på en leguan! skjutdörrar löser du bara med glidskenor och 4mm alt 6mm glas! smorde lite vaselin i bottenskenan och dom glider lätt som en plätt, tänk på att det lär bli dyrare än vad du siktar på iaf =) men det går att komma undan rätt billigt

Medlem i SHF
4003
5038
Jonas_:
Darastrix skrev:


Båda två


Är du lika intresserad av växtligheten i regnskogen skulle det kanske vara ett häftigt projekt att göra ett biotopterrarium, kanske en världsdel eller en lokal någonstans i regnskogen :-) 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild