Reptillagret.se - Varning!

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 9

5
1
ormet:

Verkar vara så illa att om dom är på bra humör eller har en bra dag då får kunderna sina grejjer o har dom dålig dag då får man vänta sketlänge.... Jisses vilka butiker det finns, är ju A och O att dom som har butik och har en mail oxå då svarar så snabbt som möjligt liksom.....  Neee tummen ner blir det


9
2
JimB:

Om det står någonstans på deras hemsida hur långtid en vara som finns i lager ska ta att levereras så har du rätt till att kräva pengarna tillbaka alternativt ersättning om t.ex dina reptil ägg har dött pga försenad leverans av dem. Säg att det står leveranstid 5-10 arbetsdagar går det då 13 så kan du nyttja det ovannämnda :) Så är lagen när du beställer produkter från fysiska butiker borde vara samma när man beställer online om dem inte har skrivet i sina köpvillkor någonstans att dem inte betalar någon ersättning för förseningar etc.


234
49
costanza:

jävla pissföretag, ingen info på flera veckor om när mina varor ska skickas trots förskottsbetalning o 5 st mejl utan svar. Undrar vart deras lager är då varorna fanns "inne". Första o sista beställningen där.


12
2
Martin:

Söker man på tel nr så hamnar man hos Flodströms Akvarie & Zootillbehör


12
2
Martin:

Och hittar dom inte på Allabolag.se heller.

Men det är väl dom som driver  Reptil,Katt,Hund och Hästlagret.

 

 


40
36
baggi:

Beställde 5/7 hade själv glömt att jag beställt därifrån så nu skickade jag en påminnelse. Nästan lite fascinerande att det kan ta så lång tid. Men jag visste att det skulle ta lite tid med. Jag har förskottsbetalat men det var ju bara några hundralappar. Men verkar ju som dom flesta efter lång väntan oftast fått det iaf.


50
10
Malawi:

Jag har beställt många gånger från reptillagret och alltid tagit på faktura och sakerna har oftast kommit efter en vecka.

Så om ni ska beställa därifrån så ta på faktura så förlorar ni aldrig pengar ifall det skulle krångla.


214
333
MartinJ:
Jag är medveten om att det är en gammal tråd, men tänkte att det kan ju vara aktuellt ändå då företaget fortfarande finns.
Malawi skrev:
Jag har beställt många gånger från reptillagret och alltid tagit på faktura och sakerna har oftast kommit efter en vecka.

Så om ni ska beställa därifrån så ta på faktura så förlorar ni aldrig pengar ifall det skulle krångla.

Jag har själv alltid tyckt att Reptillagret varit bra, trots folk starka åsikter. Sakerna har kommit snabbt och de har svarat både på mail och e-post, så länge man har valt Faktura som betalningsmedel. Nu har den åsikten ändrats totalt, och Reptillagret har fått flytta även från min lista av bra hemsidor att skaffa terrarietillbehör från.

Den 1/6 beställde jag en del grejor (värda ungefär 2000kr). Enligt deras hemsida skall leveransen ske inom 1-3 dagar, men efter 7 arbetsdagar hade ordern fortfarande statusen "Mottagen". Då jag egentligen hade rätt bråttom att få hem leveransen, mailade jag dem och förklarade att det var ganska brådskande, och frågade vad det var som tog tid. Jag blev bemött av fortsatt tystnad, utan statusuppdatering. Då försökte jag och min sambo att ringa dem på deras oehört mystiska telefontider (15-17 vardagar, dock ej "vardagar innan helg"). Efter att stått i kötid mellan 30 och 60 minuter i 8 dagar gav vi upp. Igår, den 30/6, fick jag första mailet om en statusuppdatering. En vara fanns inte i lagret och de visste inte exakt när den skulle komma in, men de skulle skicka efter produkten från deras leverantör den 1/7. Jag svarade då och sade att de ska skicka resten omedelbart och strunta i den restade produkten. Då svarade de direkt och gjode som jag sade, och nu är det skickat. Jag fick även ett mail, där han säger att "din order har uppdaterats kontinuerligt sedan den 1/6". Javisst, det tog bara 30 dagar av radiotystnad att berätta att en liten skitvara (som jag kunde leva utan) var slut på lagret... 
Jag skrev då ett mail där jag helt enkelt sade att det var bra att mina varor skickats, samt tråkigt att de lever upp till sitt rykte. Svaret blev då "Absolut, om man inte får e-posten!".


Bifogar en bild på deras responsiva, kontinuerliga orderuppdatering.

115
168
JTGeckos:

Har beställt där ifrån en gång för ett par månader sen. Fick grejorna samma vecka som jag beställde så jag har inget dåligt att tillägga...

Men tråkigt att det ska behöva bli så här, då kanske man får tänka en gång extra om jag beställer där ifrån igen.. :-/


232
94
anamidnatt:
Tycker att det är lite kul det här med att folk tycker att det är säkrare med faktura. Lite intressant när konsumentköplagen stöder kunden lika mycket oavsett betalsätt. Och du kan få pengarna tillbaka in på kontot utan problem.

Jag jobbar med webshop och kan på ett sätt förstå att grejer kan ta plötsligt slut i lager och det är faktiskt rätt mycket jobb med det, folk tror att det sitter 20 anställda när man egentligen bara är 1-2 personer som jobbar deltid. 
Telefontid har vi inte ens men fungerar bra ändå :)

Men om något tar slut eller om något problem uppstår så ska man ju skicka info till kunden direkt eller åtgärda det på bästa sätt. Om nu leveranstiden överstiger den som står på sidan.
Gör man inte det så kommer man få sura kunder, och får man sura kunder är det bara att snabbt slänga iväg en massa extragrejer som tröst så blir  de oftast lite glada iaf :)

Sedan personligen handlar jag från utlandet mycket så är van vid 1-2 månaders leveranstider, så i mitt fall hade jag inte brytt mig om det tog tid. ^^


Logga in för att posta i forumet
Sida av 9
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild