Smaradgsboa vs grön trädpyton vs trädgårdsboa.

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

1
0
Sky:


Vad är skillnaden i hantering och beteende? Hur stor är prisskillnaden och tillgång på morpher i Sverige(av vad jag förstår så finns det flera färger av trädgårdsboan)? Skötselråden här och på andra ställen är lite knapp när det kommer till jämförelser.

Trädpyton är vackrast, men jag tror trädgårdsboan rör sig mer?

Medlem i SHF
4001
5024
Jonas_:

Sky skrev:


Vad är skillnaden i hantering och beteende? Hur stor är prisskillnaden och tillgång på morpher i Sverige(av vad jag förstår så finns det flera färger av trädgårdsboan)? Skötselråden här och på andra ställen är lite knapp när det kommer till jämförelser.

Trädpyton är vackrast, men jag tror trädgårdsboan rör sig mer?


I skötselråd brukar man inte jämföra arter, utan man riktar in sig på en speciell art & skriver enbart om den, blir så spretigt annars i min mening :) 

Läs alla skötselråd & när du kan dom så kan du jämföra själv vilka skillnader & likheter det finns mellan arterna, bästa tipset jag kan ge. Färgerna på trädgårdsboa brukar inte kallas morfer utan helt enkelt olika naturliga färgvarianter :) 

Enklare att jämföra dom båda boaormarna, smaragd & trädgårdsboa då dom liknar varandra relativt mycket, grön trädpyton är enkla att hitta i Sverige, några morfer behövs ju inte på nån av dessa tre arter tycker jag, orginalen är ju redan perfekta! :D 

Kan tipsa om en riktigt BRA tråd här på forumet, den heter " Bilder och prat om grön trädpyton" det finns otroligt mycket information i den tråden, mest från folk som har arten & personlig erfarenhet är ju alltid bättre än en text på internet. 


Medlem i GHF
635
410
Jimmy:
En sak att tänka på är att alla tre arter inte är några "hanteringsvänliga" arter, utan bör hanteras varsamt och endast vid behov. De är även främst nattaktiva så räkna inte med någon större rörelse dagtid. Helt annat när lyset släcks.

Men det är bland dom vackraste terrarieormarna som finns, och det är mer än tillräckligt tillfredsställande att se de genom glaset.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild