Sommarkattens tid är snart förbi.

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

593
551
Redfoot:
www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article21198452.ab
/R

303
150
SunshineGeckos:
Att inte folk läser på innan dom skaffar djur....

593
551
Redfoot:
Förbannade stavningsprogram, Sommarkatten ska det vara.
Och nu fungerar inte länken ser jag, vet ej varför?
/R

Administratör
Medlem i SHF
565
710
Hanna:
Rättade rubriken åt dig. Varför länken inte fungerar har jag ingen aning om. Är det om pytonormen de fann i ett trapphus?

593
551
Redfoot:
HappyLucky skrev:
Rättade rubriken åt dig. Varför länken inte fungerar har jag ingen aning om. Är det om pytonormen de fann i ett trapphus?

Tack!
Nej, om att det blir fler och fler som släpper ut sina sköldpaddor som de tröttnat på, och detta ökar efter sommaren.
/R


Administratör
Medlem i SHF
565
710
Hanna:
Redfoot skrev:
HappyLucky skrev: Rättade rubriken åt dig. Varför länken inte fungerar har jag ingen aning om. Är det om pytonormen de fann i ett trapphus?Tack!Nej, om att det blir fler och fler som släpper ut sina sköldpaddor som de tröttnat på, och detta ökar efter sommaren./R

Jaha, det har jag inte läst. Men verkar tyvärr inte vara helt ovanligt att folk gör så. :(

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2685
2491
anders:
Redfoot skrev:
HappyLucky skrev: Rättade rubriken åt dig. Varför länken inte fungerar har jag ingen aning om. Är det om pytonormen de fann i ett trapphus?Tack!Nej, om att det blir fler och fler som släpper ut sina sköldpaddor som de tröttnat på, och detta ökar efter sommaren./R


Har inte det minskat ganska kraftigt med utsläpp av sköldpaddor? Tänker på tiden då det såldes små rödörade i zoobutikerna så var det väl en del som släpptes ut när de blev för stora. Nu säljs väl i regel ganska små arter.
Fast det kanske menar att det just ökar ju närmare slutet av sommaren vi kommer?

Trist med folk som släpper ut djur i vilket fall som helst. Det kan skada både hobby och ekosystem.

593
551
Redfoot:
Exakt Anders, det talas om sommarsköldpaddor numera precis som det sägs om katterna.Man undrar ju vad det är för föräldrar, för att inte tala om risken för hur barnen blir.
/R

333
97
leolina:
www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article21198714.ab

121
95
Kega:
"Han råder föräldrar till husdjursintresserade barn att köpa en bok om djuret innan de funderar på att skaffa det."

Tror tyvärr inte att det kommer att hända, många som inte orkar sätta sig in i saker innan.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild