Grammostola pulchra, uppfödare sökes

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

14
5
elvainwonderland:
Hej!

Har bestämt mig för att införskaffa en spindel (min allra första) efter mycket läsande och funderande. Fastnade direkt för Grammostola pulchra. 
Har förstått att dessa är lite svårare att få tag på men jag tycker ändå det är värt att 
fråga runt lite om det är någon av er spindelfantaster som har spiderlings eller juveniles till salu. 

Har sett att Martin Goss i England säljer G. pulchra men det känns sjukt läskigt att skicka efter en. Hur fungerar det? Funderar annars på att lägga en beställning hos Herpers Choise och se om de vet någon som föder upp dessa spindlar. 

Har även kollat lite på resor ner till Expo Syd och Hamm men det känns lite för avancerat om jag ska åka dit för att leta på måfå. Då vill jag gärna ha bokat upp en spindel först. Är det några som har några tips och idéer på hur jag ska gå tillväga så är jag oerhört tacksam för all hjälp jag kan få. 

Vänliga hälsningar
Jenny





544
424
Gibblo:

Välkommen till hobbyn! Det är inte särskilt svårt att få tag i en G. pulchra, lägg ut köpes-annonser och kolla av marknaden bland säljes titt som tätt så lär du hitta vad du söker relativt snart.

Om inget annat så finns det mässor och där brukar alltid finnas. Beställa inrikes är inga bekymmer, inte utrikes heller! Möjligheterna är oändliga, passa på innan sommaren tar slut (med tanke på ifall du väljer att beställa).

 

Lycka till.


14
5
elvainwonderland:
Hej!

Underbart! Då ska jag hålla ögonen öppna :)!

/Jenny

544
424
Gibblo:
elvainwonderland skrev:
Hej!

Underbart! Då ska jag hålla ögonen öppna :)!

/Jenny



Här har du lite fin information att läsa om arten: kryp.forum24.se/kryp-about1334.html

14
5
elvainwonderland:
Tack! 
Är medlem där också^^. Trist bara att det är så dött nu för tiden. Men det finns mycket spännande läsning. Råpluggar nu för att få in så mycket fakta man bara kan :). 

544
424
Gibblo:
elvainwonderland skrev:
Tack! 
Är medlem där också^^. Trist bara att det är så dött nu för tiden. Men det finns mycket spännande läsning. Råpluggar nu för att få in så mycket fakta man bara kan :). 



Jo visserligen, men som sagt så står där mycket nyttigt kvar ändå. Att använda det som grund och sen fråga här är en utmärkt kombination för info-letaren :)

14
5
elvainwonderland:
Absolut :)

90
38
Fredrik85:
Grammostola pulchra brukar kunna vara lite svår att hitta som adult eller större juveniler, men slings brukar finnas ganska ofta. Beställa spindlar brukar fungera bra, se bara till så att den som skickar gör det som spårbart utifall posten klantar sig.

Bestämmer du dig för att köpa sling så köp flera så ökar dina chanser att få en hona, eller ännu hellre passa på att köpa någon art till på engång du kommer ändå göra det så småningom, spindlar är beroendeframkallande :-)

Mvh Fredrik

239
197
Danpss:
Jag har en som är runt 3-4 år och storlek som en cola botten. Nästan säker på att det är en hona. 

14
5
elvainwonderland:
Fredrik85 skrev:
Grammostola pulchra brukar kunna vara lite svår att hitta som adult eller större juveniler, men slings brukar finnas ganska ofta. Beställa spindlar brukar fungera bra, se bara till så att den som skickar gör det som spårbart utifall posten klantar sig. Bestämmer du dig för att köpa sling så köp flera så ökar dina chanser att få en hona, eller ännu hellre passa på att köpa någon art till på engång du kommer ändå göra det så småningom, spindlar är beroendeframkallande :-)Mvh Fredrik


Tack för bra tips. Haha jag har förstått det där med att bli beroende :P. Får se hur jag gör. 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild