Grattis Sparris 20 år!

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

1662
779
fluffis:
I år fyller min första orm Sparris von Tråd 20 år! Jag vill gärna hylla honom med en tråd :)

För 20 år bodde jag på en internatskola i gymnasiet och där fick man inte ha pälsdjur i bostäderna. En klasskompis fick för sig att skaffa orm och det blev två strumpebandssnokar för henne. Jag blev fascinerad och det dröjde inte länge innan jag också hade en orm på rummet :) Det skulle vara en orange råttsnok men jag har på senare år lurat ut att det är en gul råttsnok, Pantherophis obsoletus quadrivittatus. Han är ungefär 160 cm lång och har varit from som en nallebjörn i alla år, åtminstone mot mig :)

Jag grämer mig men jag har inte ett enda foto på honom från när han var liten. Här är två hyfsat nya :)




Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2685
2491
anders:
Grattis Grattis, Sparris!
20 år är inte dåligt det.

Han får väl festa till det med en ordentlig gnagare, tårta är de ju inte mycket för :)

1229
464
leedragon:
oh shit va kul :D

544
424
Gibblo:
Trevligt! Må han leva 100 år ;)

347
220
Newton:

Visst är det härligt med gamlingar! Har en majsorm här på stadiga 24 år!

Grattis Sparris! :)


1662
779
fluffis:
anders skrev:
Grattis Grattis, Sparris!
20 år är inte dåligt det.

Han får väl festa till det med en ordentlig gnagare, tårta är de ju inte mycket för :)


Inte ens om där är mycket grädde på? hihi :p


1662
779
fluffis:
Sparris tackar för alla gratulationer! :)

Medlem i SHF
4004
5039
Jonas_:
Grattis i efterskott din Sparris :) Se till att finnas kvar minst tio år till för fluffis skull ;) Riktigt kul att höra om folk som har samma djur livet ut! Det glädjer mig att höra.

1662
779
fluffis:
Tack Jonas_!


305
150
SunshineGeckos:
Stort grattis! När jag läser om såna som haft djur under många år, blir jag bara ännu mer motiverad att ta hand om mina djur så gott jag kan så att dom får ett långt och friskt liv.
Det lär ju betyda att din orm haft ett gott liv! :)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild