Tips?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

47
0
svilenius:

Jag vill köpa ett djur med lite storlek, men inte för stort, då jag inte har så mycket utrymme. Finns det någon ödla eller orm som blir större än tex en kungspyton? Men kanske inte lika stor som en boa constictor..

Har tittat runt lite själv, men tar gärna emot förslag från er. Vill helst ha en reptil med någolunda bra temperament som går att hantera ifall det skulle behövas, vilket det oftast gör ^^

Så tipsa gärna! :)


63
4
Majvor:

fins ju varianter på boa som är midre än boa cc. 

boa imprerator eller hog island boa har jag för mig är mindre.


366
155
Linus:

Så finns ju även Morelia-släktet med godbitar som Morelia viridis och Morelia spilota cheynei, men båda dessa arter kan ha lite aggressiva tendenser (då främst Morelia viridis).

 


1660
776
fluffis:

Är det längd eller grovlek du vill ha/gillar? Kungspyton är ju rätt korta så om man ser till längden så finns det många ormar som passar in. En mängd snokar som tex majsorm, en del kungs- och mjölksnokar... Mina favoritormar svarta och oranga råttsnokar blir ofta runt 1,70 m och kan bli lite grova också (dock inte som en kungspyton). Det finns en mängd andra snokar som jag gärna berättar om om du är intresserad :)

Annars så är väl blodpytonormar ofta större än kungspyton tror jag. Dock är de kanske inte så vänliga om man behöver hantera dem. Detsamma gäller trädgårdsboa.

Av de australiensiska pytonormarna finns en uppsjö... diamantpyton, svarthuvudspyton och många fler. 


102
1
dragster:

en black sumatra blodpyton. hyffsat lugna o jäkla rejäla. håller sig under 2m.


Medlem i SHF
273
341
Jubari:

Finns ju mängder av olika varaner annars


Medlem i SHF
273
341
Jubari:

Finns ju mängder av olika varaner också


456
200
isdrake:

Ormar är inte mitt område men vilken storlek av ödla är du på jakt efter? Eller ännu lättare är väl att du berättar vilken storlek på terrarium du tänkt skaffa. ^^ 


47
0
svilenius:

Oj vad mycket tips! 

Helst inte något som blir över 2,5 meter, och inte lika "smal" som en majsorm, utan lite grövre liksom. 

Jag har funderat tidigare på en vattenagam, någon som har erfarenhet utav dem?


158
19
Johanon:

jag är till salu,,, 1.88 lång för tillfället och lär aldrig bli över 2,5 meter:P

jag både äter och bajsar som jag ska, äter dött utan problem och klarar mig i rumstemp ^^

Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild