Kungsboa lugn till pigg

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

190
13
hambergaren:

Jag har en fundering. Min kungsboa har jag haft i 3 veckor nu och han har varit mycket lugn under hela perioden, vart upp lite på nätterna och så annars har han mest legat still på dagarna. 
Men idag har han helt plötsligt blivit pigg och nu har han försökt ta sig ur terrariet och vart runt i hela terrrariet fram och tillbaka i flera timmar. är det normalt?

Han har haft ömsnings perid som dock blev klar för ca 1 vecka sedan.


102
1
dragster:

Antagligen har han lidit av flyttstress vilket e helt normalt. 

Gätt att rackarn kommit igång o börjat utforska sitt terra:)


190
13
hambergaren:

Okej vad bra =)
Blev nog lite mycket för han att flytta och samtidigt komma in i ömsningen. Men han ömsade utan problem så de va skönt. hade nästan räknat med att det kunde bli lite orolig öms.


333
97
leolina:

Hungrig ;)


190
13
hambergaren:

Han har ätit för 4 dagar sedan. 


63
4
Majvor:

ormar ömsar ofta direkt efter flytt, vet ite varför men våra kungspyton gör samma sak.


131
8
stumpwen:

mina gör så perodvis oxå. särskilt stumpen. kan vara stilla i månader och så vips så är en av dom och utforskar och är väldigt pigg :p men blir mest glad^^


190
13
hambergaren:

okej, för han har hållt på nu i 18 timmar. :)
Han ser väldigt pigg och inte alls rädd ut. Full kolla på vad jag göra när jag går utanför. 
Men i natt har han försökt ta sig upp i taket där nätet är och försökt att komma ut där men han har inte lyckats komma ändå upp till nätet. Så tänkte att det kanske var någon stress eller så. Han fick en ny fuktlåda igår med, kanske kan ha något med den att göra men verkar lite konstigt isåfall. Han har inte använt fuktlådan jag hade innan.


131
8
stumpwen:

ne det tro jag inte.. vet inte varför dom gör så dock.. men som sagt. mina kan göra så ibland.. men inte i 18 timmar :P minns när vi hade skaffat första så var han jätteaktiv! lyckades rymma två ggr t.o.m.. brukar du ta ut din? pröva med det? så får h*n utforska lite större ställen :) 


190
13
hambergaren:

Okej tack för alla svar.
Nu är han lugn igen och ligger på sin vanliga plats. Ska börja ta ut han lite mer nu. Under ömsningen fick han vara ifred så.
Dock är det många som säger att man inte ska ta ut dem så mycket och det är skadligt för dem. Men det måste vara roligare för ormen att få komma ut korta stunder i allafall. När jag va liten vet jag att vi hade en Kungsboa som brukade ligga på elementet bakom soffan bara för det var varmt och skönt där.

 

Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild