Morph-hjälp på mina leopardgecko honor

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

182
87
Mrjansson92:
Hej!

Jag skulle vilja ha hjälp med att få reda på vad för morph det är på mina 2 honor =)
Jag vet tyvärr inte hur gamla dom är men dom är ca 2/3 av storleken på hanen och han ska vara vuxen sa dom =)

Här är den första =)



Och här är den andra =)



Den andra var det en som tyckte det såg ut som en "super hypo tangerine", och möjligtvis "carrot tail" beroende på hur orange svansen blev när den blir vuxen, någon som håller med om detta?

Tack på Förhand, Mvh Mattias =)

55
58
Daffy74:
Super hypo tangerine heter dom om dom inte har några prickar på kroppen om den har prickar på kroppen så heter dom hypo tangerine

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2685
2491
anders:
Tangerine är om de är lite mer orangea i färgen om jag inte missminner mig. Mycket orange färg på huvud eller svansrot kallas för "Carrot tail" samt "Carrot head".

Vad jag kan se så är dina ödlor hypos åtminstone.

182
87
Mrjansson92:
Daffy74 skrev:
Super hypo tangerine heter dom om dom inte har några prickar på kroppen om den har prickar på kroppen så heter dom hypo tangerine

okej =) om jag inte minns helt fel så tror jag förra ägaren kan ha sagt att den ena va hypo tangerine och den andra super hypo tangerine, kan det stämma tycker du? och isf är det den med prickar på huvet som inte är en super? =)

182
87
Mrjansson92:

anders skrev:
Tangerine är om de är lite mer orangea i färgen om jag inte missminner mig. Mycket orange färg på huvud eller svansrot kallas för "Carrot tail" samt "Carrot head".

Vad jag kan se så är dina ödlor hypos åtminstone.

jo det med carrot tail har jag förstått innebär att svansen är väldigt orange, samma med carrot head fast orange på huvet då =)

men om jag inte minns helt fel så tror jag förra ägaren kan ha sagt att den ena va hypo tangerine och den andra super hypo tangerine, kan det stämma tycker du? och isf är det den med prickar på huvet som inte är en super? =)


Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2685
2491
anders:
Jag skulle nog vilja påstå att ingen av dem är super hypo tangerine, men det är väl en bedömningsfråga och jag är ingen expert på morfer direkt.
Saknar de prickar på huvudet så kallas de för "Baldy". Med andra ord kan man ha en "Baldy, super hypo, tangerine, carrottail" och "Super hypo" tar hänsyn till kroppens mönster och ej huvudet.  De du har tycker jag ser ut som enbart "hypo", men jag kan mycket väl ha fel och att det inte är så extremt petigt utan att en eller båda klassas som "super hypo".

För att snurra till det ännu mer så kan mönstret ändra sig med ålder, så om mörkare fläckarna på kroppen försvinner så skulle väl de klassas som "Super hypo" om de nu inte redan gör det.

Fina ödlor hursom :)

182
87
Mrjansson92:
anders skrev:
Jag skulle nog vilja påstå att ingen av dem är super hypo tangerine, men det är väl en bedömningsfråga och jag är ingen expert på morfer direkt.
Saknar de prickar på huvudet så kallas de för "Baldy". Med andra ord kan man ha en "Baldy, super hypo, tangerine, carrottail" och "Super hypo" tar hänsyn till kroppens mönster och ej huvudet.  De du har tycker jag ser ut som enbart "hypo", men jag kan mycket väl ha fel och att det inte är så extremt petigt utan att en eller båda klassas som "super hypo".

För att snurra till det ännu mer så kan mönstret ändra sig med ålder, så om mörkare fläckarna på kroppen försvinner så skulle väl de klassas som "Super hypo" om de nu inte redan gör det.

Fina ödlor hursom :)

Tack tack, tycker också dom är väldigt fina =) okej, så om jag fattat det rätt så tycker du att dom är enbart Hypo, eller menade du Hypo Tangerine? =)

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2685
2491
anders:
Mrjansson92 skrev:

Tack tack, tycker också dom är väldigt fina =) okej, så om jag fattat det rätt så tycker du att dom är enbart Hypo, eller menade du Hypo Tangerine? =)


Det är klurigt, men jag skulle nog säga enbart Hypo. De tangerines jag sett har nog varit lite mer färgstarka, men det är som sagt något som kan komma med tiden. Det kan se annorlunda ut efter öms eller i annat ljus med.

Dina ödlor är väl inte fullvuxna vad jag kan se? Så det blir väl tydligare när de blir lite äldre om det mörka försvinner.

182
87
Mrjansson92:

anders skrev:


Det är klurigt, men jag skulle nog säga enbart Hypo. De tangerines jag sett har nog varit lite mer färgstarka, men det är som sagt något som kan komma med tiden. Det kan se annorlunda ut efter öms eller i annat ljus med.

Dina ödlor är väl inte fullvuxna vad jag kan se? Så det blir väl tydligare när de blir lite äldre om det mörka försvinner.

okej, nej det stämmer, dom är inte vuxna än, pratade med en polare som gissade på super hypo tangerine men att det även där va svårt att veta då vi inte vet vad föräldrarna va och även att dom inte är vuxna än så färgerna kan ändras, men får se om fler svarar och se vad dom tror det kan vara =)

Är egentligen inte så viktigt men jag har skyltar till alla terrarier med Namnet jag döpt dom till, vetenskapligt namn, svenskt namn, Grupp, kön och morph, därav jag vill ta reda på morphen så jag inte skriver helt fel =) och har även planerat att para dom längre fram så kan va bra att veta för det med =)

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild