Stapla små Exo-Terra

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

347
220
Newton:

Vad jag förstått är det väl inte optimalt att stapla de stora Exo-Terra, men de små 30x30x30 med lätt bottensubstrat väger ju inte mycket och borde ju gå att stapla två på varandra?

Jag har inte ha några djur däri, utan har mina köttätande växter i dem.
Innan jag börjar fundera på att stapla dem undrar jag om det bara är att ställa dem på varandra, eller om man ska ta bort nättaket - Kanske jag missat någon liten finess som gör dem stapelbara?

-Jag har sett flera stapla även större burkar så tydligen går det att stapla dem.

Understryker ännu en gång att jag inte staplar stora burkar


Medlem i SkHF
389
501
anniemalmros:
Jag har mina 45x45x60 (2st i höjd) staplade på varandra och tycker det funkar bra, vågar dock stapla fler då jag inte vet hur mkt vikt det understa skulle klara. Men det är bara en tillfällig lösning för mig ändå. 

Så de du nämner bör ju inte heller vara några problem. 

347
220
Newton:
anniemalmros skrev:
Jag har mina 45x45x60 (2st i höjd) staplade på varandra och tycker det funkar bra, vågar dock stapla fler då jag inte vet hur mkt vikt det understa skulle klara. Men det är bara en tillfällig lösning för mig ändå. 

Så de du nämner bör ju inte heller vara några problem. 


Härligt att veta!
Så det är bara att ställa dem på varandra som de är?
Ingen liten flärp eller grej som ska dit eller bort som jag missat? :p


Medlem i SkHF
389
501
anniemalmros:
Nej, inget du behöver ta bort eller lägga till!

347
220
Newton:
anniemalmros skrev:
Nej, inget du behöver ta bort eller lägga till!


Kanon! Tack för dina svar :)

20
3
Jiggly4puff:
Borde man inte kunna stapla två större terrarium också? Exo terra klarar väl ca 40kg har jag läst? 

Har själv fantiserat om tanken att stapla två 90cm's. 

2966
1645
Hoggaforfan:
De är gjorda för att kunna staplas. Hur många beror en del på inredningen men jag har för mig att Dynamitella har en hel vägg med dem. 4-5st högt.


429
254
JACLAR123:
Hoggaforfan skrev:
De är gjorda för att kunna staplas. Hur många beror en del på inredningen men jag har för mig att Dynamitella har en hel vägg med dem. 4-5st högt.



Jag tror du menar Henriette. :)

347
220
Newton:
Hoggaforfan skrev:
De är gjorda för att kunna staplas. Hur många beror en del på inredningen men jag har för mig att Dynamitella har en hel vägg med dem. 4-5st högt.



Det visste jag faktiskt inte :)
Att de var gjorda för det alltså

Administratör
Medlem i SHF
565
710
Hanna:
Vi har två 90x45x45 staplade på varandra utan problem. Bara man ser till att de står korrekt. ^^
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild