Leopardgecko ändrat mönster

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

1159
625
Temla:
Har en hona som under hela uppväxten tills hon var ca 2 år varit helt enfärgad orange på kroppen (några svarta prickar på huvudet och randig svans) men som nu blivit nästan helt täckt med svarta prickar. 

Hur pass vanligt är det att leopardgeckos ändrar kroppsmönster när de blir äldre?

Medlem i DHF
875
307
tenebrosa:
Nu har jag ingen erfarenhet inom ämnet, men du råkar inte ha bilder på det? vore intressant att se skillnaden 

1159
625
Temla:
tenebrosa skrev:
Nu har jag ingen erfarenhet inom ämnet, men du råkar inte ha bilder på det? vore intressant att se skillnaden 


Näe, inga bilder, tyvärr. Min kamera är sönder. :( 

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2685
2491
anders:
De ändrar ju mönstret från juvenil till vuxen (detta sker ganska fort), men att det ändrar sig från enfärgad orange till sedan prickig har jag inte varit med om. Har det ändrat sig gradvis eller under en väldigt kort period?
Bilder vore som sagt bra, men jag har inte hört tidigare om drastiska ändringar i mönster hos en leopardgecko efter att den nått vuxen ålder.

1159
625
Temla:
anders skrev:
De ändrar ju mönstret från juvenil till vuxen (detta sker ganska fort), men att det ändrar sig från enfärgad orange till sedan prickig har jag inte varit med om. Har det ändrat sig gradvis eller under en väldigt kort period?
Bilder vore som sagt bra, men jag har inte hört tidigare om drastiska ändringar i mönster hos en leopardgecko efter att den nått vuxen ålder.


Har ändrats gradvis i vuxen ålder. Mysko!
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild