Skötselschema?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

17
2
bartolomeus:
Är de någon mer som för dagligt schema om sina ödlor? Jag skriver dagligen in i ett schema, temperatur på kvällen, hur mycket mat dom får, när dom får vitaminer, när dom ömsar mm mm .. Vore kul att få lite tips och så ...

417
249
KANDARBA:
Jag hade tidigare men sen blir det precis som dom blir inarbetade så det får av rena farten. Men jag tar skriver upp fuktigheten och tempen lite då och då fortfarande om när vädret ändras lite och när det går mot nya årstider så ser man skillnaden. 

Och det är skillnade framförallt på graderna. Fuktigheten i burkarna är stortsätt detsamma. Men temperaturen skiljer sig drygt 1 grad till 1,5. Tempen inomhus är det som gör skillnaden. 

17
2
bartolomeus:
KANDARBA skrev:
Jag hade tidigare men sen blir det precis som dom blir inarbetade så det får av rena farten. Men jag tar skriver upp fuktigheten och tempen lite då och då fortfarande om när vädret ändras lite och när det går mot nya årstider så ser man skillnaden. 

Och det är skillnade framförallt på graderna. Fuktigheten i burkarna är stortsätt detsamma. Men temperaturen skiljer sig drygt 1 grad till 1,5. Tempen inomhus är det som gör skillnaden. 


Ja håller me dig att de går lite på slentrian .. Men vore kul me några idéer om va man kunde föra in mer på chemat ? .. 

417
249
KANDARBA:
bartolomeus skrev:


Ja håller me dig att de går lite på slentrian .. Men vore kul me några idéer om va man kunde föra in mer på chemat ? .. 


Ja jag vet inte vad det skulle vara. 
Ha en datum till man ska köpa ett nytt Terrarie och utveckla hobbyn mer. :) 



17
2
bartolomeus:
KANDARBA skrev:


Ja jag vet inte vad det skulle vara. 
Ha en datum till man ska köpa ett nytt Terrarie och utveckla hobbyn mer. :) 



Hahaha ja de får de bli :D

187
221
Moova:

Jag har schema mest eftersom att jag har många spindlar så det är svårt att hålla koll annars. 

Fyller i: 

*Vanlig info högst upp så som vetenskapligt artnamn, födelse år, kön, och säkert något mer, minns inte riktigt. 

*Åt senast och vad. 

*Ömsdatum (ca, eftersom att man inte alltid hittar ömset samma dag)

*Vattningsdatum

 

Har inte allt i huvet då jag sitter på jobbet. Men väldigt praktiskt iallafall om man har en del djur hemma.

Sambon använder en liknande mall jag gjort åt honom till alla sina ormar :) 


17
2
bartolomeus:
Moova skrev:
Jag har schema mest eftersom att jag har många spindlar så det är svårt att hålla koll annars. 

Fyller i: 

*Vanlig info högst upp så som vetenskapligt artnamn, födelse år, kön, och säkert något mer, minns inte riktigt. 

*Åt senast och vad. 

*Ömsdatum (ca, eftersom att man inte alltid hittar ömset samma dag)

*Vattningsdatum

 

Har inte allt i huvet då jag sitter på jobbet. Men väldigt praktiskt iallafall om man har en del djur hemma.

Sambon använder en liknande mall jag gjort åt honom till alla sina ormar :) 


Tack för de .. Vetenskapligt namn ska jag sätta dit (y)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild