Giftiga plastväxter?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

Medlem i GHF
236
384
jontenation:
Finns det plastväxter som är skadliga för ormar? Jag har en chondro och det sägs ju att dom dricker från bladen. En fundering jag hade :)

Medlem i SHF
4003
5037
Jonas_:
Svar nej... Om det inte är behandlade plastblommor, men jag har aldrig märkt av nåt & aldrig hört om nåt sånt under mina år i hobbyn :) Till GTP hade jag kört levande växter, eller åtminstonde mixat levande & plast, då levande grönt hjälper till att hålla luftfuktigheten uppe. 

Medlem i GHF
236
384
jontenation:
Tack för ett snabbt svar. Fick mej en tankeställare förut, för jag beställde hem en massa billiga plastrankor från Kina hur billigt som helst. Tog en månad och få hem dom, men nu har jag fått en avi från posten och då slog det mej att de kanske inte alls är bara och kasta in vilka plastväxter som helst...  Skulle dom vara behandlade så är det bara och kassera dom, ingen större förlust i plånboken, men hur vet jag om dom är det? Det stod väldigt lite info utöver att de var just plastväxter.





Medlem i GHF
236
384
jontenation:
Det får bli en mix av levande och plast i burken. Dock har jag aldrig lyckats få levande växter att växa eller att överleva tyvärr. Har haft en del trädlevande ormar tidigare som jag körde levande "tåliga" växter till, men dom dog en efter en hela tiden. Till slut tröttnade jag.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild