Ögonfransgecko eller skäggagam?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

3
0
cissimissi:
Jag har svårt att bestämma mig för om jag ska skaffa en ögonfransgecko eller en skäggagam. Vilken ödla blir tamast?
Kan man mata en skäggagam enbart med grönsaker?

273
3
117:
Jag skulle faktiskt ta skäggagam =) sen så kan vissa skägaggamer vara mer aggressiva än andra men det är från djur till djur.
Skäggagamer är individuella, vissa behöver mycket mat och andra behöver mindre. Tänk på att en skäggagam ska få både insekter och grönsaker, som ung en större del insekter och som vuxen 
Mvh Dragon

309
239
Gogs:
Jag skaffade en skäggis idag så lyssna inte på mig för jag är partisk i frågan hehehe

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2685
2491
anders:
Skäggagamer är väldigt trevliga djur :) jag hade nog valt skäggagam. Men ögonfransgeckos är riktigt trevliga de med :)

273
3
117:
@Gogs
Grattis till din skäggagam =)

2
0
bianchi:
Jag har Ögonfrans gecko=) Å dom är trevliga=)

11
1
Majjkiiz:

Jag ska troligtvis få hem en skäggagam snart :) funderar fortfarande men är bra sugen! så kan gärna behöva så mycket tips och fakta som möjligt! :D 


Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2685
2491
anders:

Majjkiiz, vad kul! :) Skäggagamer är riktigt härliga djur. Har du läst igenom faktabladet som finns på sidan? De äter väldigt mycket som små, och kan bli väldigt handvana :) Så jag tycker helt klart du ska skaffa en!


11
1
Majjkiiz:

Min gamla lärare har en skäggagam som jag kunde ta över :) den är ungefär 5 år så. och hon sa att den var väldigt trevlig. ja jag har läst igenom det :)


14
1
iSawa:

Hej, då både jag och sonenär intresserade av ödlor så föll vårt första val på geckon. Vi köpte ett par av en kille, de var fina men det var inte så roligt då det är vakna på natten när vi sov och sov på dagen då vi var vakna. Vi hade inte kvar de så värst länge utan skaffade skäggisar vilket vi INTE ångrade. Skäggisarna är helt underbara, lätta att få handtama samt att det är väldigt personliga. Jag rekommenderar stark en eller två skäggisar :)

Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild