Morelia viridis matning.

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

Medlem i GHF
236
384
jontenation:
Hello!

Jag har precis skaffat min första chondro, en liten sorong på 2månader. Jag gjorde min första matning igår, och den åt som den skulle. Men det krävdes en hel del tålamod. Jag körde "ret tekniken" lite till och från. Och processen tog ca 30min. Han visade intresse hela tiden, därav tålamodet. Min fråga är hur länge bör man hålla på i fortsättningen, känns som  en halvtimme kanske blir för stressigt för ormen? 

//Jonatan
ddr:
Håll på så tills den hugger maten direkt och du slipper reta för att den ska äta.

Medlem i GHF
236
384
jontenation:
så jag ska alltså fortsätta så här?

Medlem i SHF
4003
5037
Jonas_:

Vissa individer kan vara väldigt knepiga att få igång med maten så ja du får nog sitta så ett par gånger :) Viktigt är ju att inte prova för ofta samt att ge ungen lugn & ro, inget spring utanför burken osv mellan matningarna, dom kan vara väldigt känsliga, brukar även vara enklast att mata nattetid då dom egentligen brukar äta, svårare att få ormar att äta på dagtid. 

Hur länge hade du ormen innan du provade mata den? :) 


Medlem i GHF
236
384
jontenation:
Jag väntade en vecka med matning. Och jag väntade 1-2 timmar efter släckning innan jag påbörjade matningen så ormen hann vakna till lite. Och som sagt så åt han ju. Vill bara veta ifortsättningen ifall jag bör ge upp tidigare för att inte stressa ormen?
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild