Pump till vattenfall

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

64
11
Tasmanen:
Finns det några bra pumpar som man kan ha till vattenfall i terrarium med grodor eller sköldpaddor och som inte kostar skjortan? Jag antar att man får välja en som orkar filtrera en del smuts?
Jag skulle vilja bygga vattenfall till terrarium och har kollat runt bland pumpar, tänkte att det säkert finns folk här med erfarenhet.

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2685
2491
anders:
Har egentligen inga bra tips. Det enda jag kan avråda är väl Exo-terras repti flo 200. Den har inte så mycket kraft så den kan pumpa upp vatten så högt. Sen så täpper den igen ganska fort med.

64
11
Tasmanen:
Ok då ska jag undvika den :) tack.

100
26
pellle87:
Tasmanen skrev:
Finns det några bra pumpar som man kan ha till vattenfall i terrarium med grodor eller sköldpaddor och som inte kostar skjortan? Jag antar att man får välja en som orkar filtrera en del smuts?
Jag skulle vilja bygga vattenfall till terrarium och har kollat runt bland pumpar, tänkte att det säkert finns folk här med erfarenhet.


Sitter också och funderar över val av pump, var in på en handelsträdgård häromdan och dom hade massa olika pumpar, kanske satsar på nån av dom... har även funderat på en pump till dator vattenkylning... hoppas nån med mer erfarenhet flikar in här

2966
1645
Hoggaforfan:
Eheim är nog det bästa men Pondteam är jag nöjd med och de är billigare. Har några pumpar och LED's av dem.

64
11
Tasmanen:
Hoggaforfan skrev:
Eheim är nog det bästa men Pondteam är jag nöjd med och de är billigare. Har några pumpar och LED's av dem.


Hogga vilken av dessa är det du har som va bra? Såg att de säljs på Bauhaus, var det där du köpte din?
pondteam.se/svenska/produkter/pumpar-luftpumpar/vattenfalls-filterpumpar.aspx


2966
1645
Hoggaforfan:
Tasmanen skrev:


Hogga vilken av dessa är det du har som va bra? Såg att de säljs på Bauhaus, var det där du köpte din?
pondteam.se/svenska/produkter/pumpar-luftpumpar/vattenfalls-filterpumpar.aspx


pondteam.se/svenska/produkter/pumpar-luftpumpar/inomhuspumpar.aspx
Mikropump 300
Den är i syrrans vattenfall. Vill minnas jag har använt en annan med men minns tyvärr inte vilken det var.

64
11
Tasmanen:
Hoggaforfan skrev:

pondteam.se/svenska/produkter/pumpar-luftpumpar/inomhuspumpar.aspx
Mikropump 300
Den är i syrrans vattenfall. Vill minnas jag har använt en annan med men minns tyvärr inte vilken det var.


Shit den kostade ju bara 149 spänn på Bauhaus, orkar den verkligen filtrera och leda vatten ordentligt? Jättebilligt ju.

2966
1645
Hoggaforfan:
Inget filter så nej kan inte filtrera men den orkar lyfta vattnet 65cm säger de, sen om det räcker för ditt bygge det kan jag inte svara på.
Du kan bygga eget filter om det bara ska filtrera lite smuts.

114
73
Lunde:
Jag gillar New-Jet www.drakfisken.se/pumpar/1665-aquarium-systems-new-jet-800.html Går lätt att göra till mekaniskt&biologiskt filter.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild