Böld

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

88
10
1603:

 

Min ena trynsnok, som är relativt ung, har fått en böld till höger sida om kroppen vid svansens början. Någon som har en aning om vad det kan vara?


379
399
Mr_B:

Kan va allt från vanlig fettabsess (eller vad det heter?) till varbildning till nått annat som bråck där. Det är min gissning helt enkelt. 

Men själv hade jag tagit den till veterinären om jag var orolig över hälsan på min orm då det är rätt svårt o gissa via bilder även om denna var rätt ok. 

Lycka till hur som helst o håll gärna oss uppdaterade hur det går med det o vad för behandling blev om du åker till veterinär. :)


88
10
1603:

Ja, det jag tänk att det kan vara är någon vätskebildning av någon slag, en tumör eller som du säger, en fettknöl helt enkelt!
Veterinären ska han till oavsett. Men tänkte om någon haft en liknande och vad det i så fall var. 

Tack så mycket!
Finns dessvärre inte många duktiga, eller ens kunniga veterinärer här i västra götaland när det kommer till reptiler. 
Men jag återkommer med besked om hur detta går!

 

 

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild