Kyl/värmeskåp från teknikmagasinet.

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

235
155
Brokensynapse:
Surfa runt lite på nätet och kom över den här manicken. Ett kyl/värmeskåp för läsk och mat som jag direkt tänkte skulle kunna agera kläckare och under vintern ett mindre kylskåp att vintervila djur i men blev lite fundersam när jag läste beskrivningen så verkar det vara fasta temperaturer, alltså att det inte går att ställa den som man själv önskar. Mejlade hemsidan iallafall men medans jag väntar på svar så tänkte jag iallafall höra här om någon vet om det på ett lätt sätt går att själv meka om och koppla om så att man kan ställa tempen själv?

235
155
Brokensynapse:
Glömde länka skåpet också, här är länken=)
www.teknikmagasinet.se/produkter/hem-o-hushall/hushallsprodukter/ovrigt/kyl-varmeskap-large

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2685
2491
anders:

Det ser ut att vara exakt samma som Herp nursery och exo-terra incubator. De tillverkas väl säkert på samma ställe, eller åtminstone delarna.

Se:
exo-terra.com/en/products/incubator.php
www.luckyreptile.com/products/145/en/pid1,33379$pid2,7777535$pid3,7773952/products.html



235
155
Brokensynapse:
anders skrev:
Det ser ut att vara exakt samma som Herp nursery och exo-terra incubator. De tillverkas väl säkert på samma ställe, eller åtminstone delarna.

Se:
exo-terra.com/en/products/incubator.php
www.luckyreptile.com/products/145/en/pid1,33379$pid2,7777535$pid3,7773952/products.html



Ja jag kollade lite på bilder och t.o.m knapparna ser exakt likadana ut.
Försöker hitta spec för de båda för att jämföra om de e nån teknik i som skiljer, känns surt att lägga ut 1200:- för ett skåp som inte är ställbart. Klar skillnad från de 2000:- incubator kostar men ändå.

235
155
Brokensynapse:
Kollar man bilden på teknikmagasinet så ser man på botten i skåpet att samma typ av tråg ligger där nursery beskriver att man ska ha vattnet för att hålla fukten.

2048
773
psyjoh:
Finns en lite mindre på teknikproffset oxå för 499kr. 
Kan inte klistra in adressen med mobilen med kolla teknikproffset.se och sök på läskkyl. 

235
155
Brokensynapse:
psyjoh skrev:
Finns en lite mindre på teknikproffset oxå för 499kr. 
Kan inte klistra in adressen med mobilen med kolla teknikproffset.se och sök på läskkyl. 

www.teknikproffset.se/Bil/TillbehoerAccessoarer/12-volts-tillbehoer/Konig-KN-MF10-Barbart-Mini-kylskap-ACDC.htm
Är det den du menar?
Ser inte ut att gå och ställa temperaturen.

2048
773
psyjoh:
Den håller även värme men står ej hur man ställer in den. 
Plats för 6 läskburkar, så har man bara några få ägg kanske den funkar. 
Minus är att det ej är fönster på dörren. 

2048
773
psyjoh:
Japp det är den. Kanske går att få in en värmekabel eller nåt i den. 

235
155
Brokensynapse:
psyjoh skrev:
Den håller även värme men står ej hur man ställer in den. 
Plats för 6 läskburkar, så har man bara några få ägg kanske den funkar. 
Minus är att det ej är fönster på dörren. 

De jag menade va att det verkar inte som att man kan ställa hur varm man vill ha den.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild