Vad kom ni hem med från Malmö tropikmässa?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2685
2491
anders:

Vad kom ni hem med från Malmö tropikmässa idag?
Själv köpte jag en massa olika foderdjur. 
Husflugor, mjölmask, dubia, gråsuggor, pinkies m.m.
Köpte även ett gäng flytväxter och ett par ormhandskar.

Helt okej mässa, med mycket variation. Kul att träffa allt trevligt terrarie-folk!

Två nöjda filurer efter att de fått käka lite av de nya fodret:


194
165
JoakimLundgren:
för min del blev det: Spirotreptida sp. burma, lissachantina alissa, correlophus ciliatus. Även en hel del tillbehör.

1663
779
fluffis:
Kul att dina djur tyckte om fodret Anders. Det såg ju så gott ut så att jag trodde att du skulle käkat upp det själv på vägen hem. Eller inte... hehe

Själv kom jag hem med två värmekablar, en plastväxt och en vattenskål. Några coola köttätande växter till svärmor blev det också.

Det var riktigt kul att se oranga råttsnokar :) Det är inte varje vecka man ser det.


2966
1645
Hoggaforfan:
Sjukt bra mässa med bra utbud, mycket växter. Det gillas. Dock blev det inga då jag inte har plats just nu.
Blev 2.0 clown tree frogs (anders: klistra in funkar inte på mobilen?)
Husflugor, ungsmyg och en ursnygg bönsyrsa från Indien blev det med.
3 kinesiska mokasiner fick med åka med, de ska dock vidare till Mr_B
Kul att träffa folk. Precis innanför dörren satt Smilla sen hittades fler folk :-) 

 


Medlem i SHF
4004
5039
Jonas_:
Tråkigt att vi inte kunde åka ner på mässan, men bomba med bilder ni som var där :D ! 

116
54
Micke76:
1 grotta, 1 fuktbox, 1 terrarielås och några paket bottenmaterial (cocos chips för 10 kr/pak). Blev riktigt sugen på en majssnok av morphen "blood" också. Riktigt snygga! Avhöll mig dock. Får se om det blir någon längre fram... ;) 

2048
773
psyjoh:
Hoggaforfan skrev:
Sjukt bra mässa med bra utbud, mycket växter. Det gillas. Dock blev det inga då jag inte har plats just nu.
Blev 2.0 clown tree frogs (anders: klistra in funkar inte på mobilen?)
Husflugor, ungsmyg och en ursnygg bönsyrsa från Indien blev det med.
3 kinesiska mokasiner fick med åka med, de ska dock vidare till Mr_B
Kul att träffa folk. Precis innanför dörren satt Smilla sen hittades fler folk :-) 
 

Det har jag oxå märkt att man inte kan klistra in från mobilen. 

378
479
Svedjemo:
2st orkidéer, 3st bromelior, plantation soil, 1st litet terrarium, 1 burk tropiska gråsuggor, 1st liten värmematta till mitt nya terrarieprojekt och till sist kunde jag inte låta bli att ta med mig en liten C. cranwelli hem.

70
86
Realboas:
Drog hem två jungle från Ola Olsson två riktigt fina damer. Hade planerat ett par, men dom jag föll för visa sig vara två flickor så då fick det bli så. Har ju fler pojkar här hemma så det gjorde inget bilder kommer....

903
509
Evanjeline:

Var en jättefin mässa, bästa som varit på länge i malmö. Där vara jättefint växtutbud, tyvärr hade inte jag heller plats för några, det enda jag behövde var ökenväxter och det utbuded fanns inte;D

Köpte 2.1 tropiocolotes tripolitanus ( De är så små och söta att jag dör haha) sand, massa foderdjur (waxmott, buffaloworms bananflugor) Med oss hem fick vi också 4 stycken vildguppy, men de var tillmin mammas mörkvattenakvarium och inte till mig;P Ska försöka uppdatera med bilder idag.

Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild