Ny till terrariedjur, inspirationshistorier? :)

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

2
1
Ceraki:
Hej!
Jag har alltid haft djur hemma, dock alltid pälsdjur. Nu ska jag och min flickvän flytta ihop i en studentlägenhet där pälsdjur inte kommer vara ett alternativ. På senaste tid har jag blivit mer och mer intresserad av olika terrariedjur, tittat på mycket skötselvideos etc. Min snart-sambo har en kungspyton, salamandrar och afrikanska jättesniglar, så jag kommer kunna vänja mig lite vid att ta hand om terrariedjur innan jag väl bestämmer mig för vad jag själv vill ha.

Därför skulle tycka jag det var kul att höra några av era historier! Hur började ni med terrariedjur? Vilka arter har ni fastnat för? Vad tycker ni är mest givande?

1662
779
fluffis:
Hej!
Kul att du börjat intressera dig för terrariedjur! :)
Jag började likadant. Jag gick på internatskola under gymnasietiden och där fick man inte ha pälsdjur. En kompis skaffade två strumpebandssnokar som jag blev väldigt fascinerad av och det dröjde inte länge innan jag också hade skaffat mig en orm. I mitt fall blev det en gul råttsnok. Jättekul var det. Detta var 20 år sedan och det dröjde ganska många år innan jag blev riktigt "ormbiten", men idag har jag betydligt fler ormar :)

Det är jätteolika vad man fastnar för. Vissa gillar alla djur, vissa gillar alla terrariedjur, vissa fastnar för en viss art etc. Jag själv håller mig till snokar eftersom det är snokar som intresserar mig mest. Sen har jag visserligen några snäckor också som variation men det är fortfarande snokarna som fascinerar mig mest :)

Till dig vill jag rekommendera hembesök hos en eller flera personer som har terrariedjur. Då får du en helt annan känsla och mycket information som man ofta inte läser sig till. Att besöka en terrariedjursmässa kan också vara väldigt givande.

2
1
Ceraki:
fluffis skrev:
Hej!
Kul att du börjat intressera dig för terrariedjur! :)
Jag började likadant. Jag gick på internatskola under gymnasietiden och där fick man inte ha pälsdjur. En kompis skaffade två strumpebandssnokar som jag blev väldigt fascinerad av och det dröjde inte länge innan jag också hade skaffat mig en orm. I mitt fall blev det en gul/orange råttsnok. Jättekul var det. Detta var 20 år sedan och det dröjde ganska många år innan jag blev riktigt "ormbiten" men idag har jag betydligt fler ormar :)

Det är jätteolika vad man fastnar för. Vissa gillar alla djur, vissa gillar alla terrariedjur, vissa fastnar för en viss art etc. Jag själv håller mig till snokar eftersom det är snokar som intresserar mig mest. Sen har jag visserligen några snäckor också som variation men det är fortfarande snokarna som fascinerar mig mest :)

Till dig vill jag rekommendera hembesök hos en eller flera personer som har terrariedjur. Då får du en helt annan känsla och mycket information som man ofta inte läser sig till. Att besöka en terrariedjursmässa kan också vara väldigt givande.


Jag tycker också snokar verkar väldigt intressanta! Just nu är i "honeymoon"-fasen i att jag vill ha alla djur jag ser xD

Min flickvän älskar att gå på reptilmässor så kommer nog inte dröja länge tills vi går på en! :)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild