Tips på djur!

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

81
104
PanicAttack96:
Har plats för ett 130x70x-- i nya reptilrummet, men är osäker på invånare. Skulle vilja ha lite tips!
Max höjd på burken skulle jag säga är 60-80cm.

Medlem i SHF
4004
5039
Jonas_:

Finns ju en hel drös djur som passar i den burken :) Vad är du intresserad av då? Ormar, ödlor, kryp, spindlar/skorpioner, groddjur? Vill du ha fuktigt eller något torrare klimat? 

Finns ju tex. rätt många geckos som skulle passa.. 


81
104
PanicAttack96:
Bara att tipsa om allt du kommer på. Allt är av intresse (förutom spindlar/kryp, det vill vi inte ha i ett så stort terrarium) så det är bara att komma med massa förslag.

55
24
Mona:
enklast är ju om du bestämmer dig vilken inriktning du vill ha. Som sagt, finns massor med djur. Kolla under skötselråd om det är någon särskild du fastnar för. Vill du ha någon enkel ödla så är leopardgeckos bra. 

81
104
PanicAttack96:
Inriktning spelar ingen roll. Har redan kräftdjur, ödlor, ormar och spindlar hemma. Så det spelar ingen direkt roll om det är öken eller tropiskt levande djur, då båda är av intresse.

1662
779
fluffis:
Med så lite att gå på är det nästan omöjligt att tipsa. Det finns så oerhört många djur så det är nästan sjukt :) Det är nästan bättre du kollar runt själv på google och i liknande trådar. Själv är jag insnöad på ormar och kan säga att med en bottenyta på 1,30 x 0,70 m så passar en marklevande orm som blir max 150 cm, men det visste du kanske redan :)

81
104
PanicAttack96:

fluffis skrev:
Med så lite att gå på är det nästan omöjligt att tipsa. Det finns så oerhört många djur så det är nästan sjukt :) Det är nästan bättre du kollar runt själv på google och i liknande trådar. Själv är jag insnöad på ormar och kan säga att med en bottenyta på 1,30 x 0,70 m så passar en marklevande orm som blir max 150 cm, men det visste du kanske redan :)

Har redan kollat på Google. Jag vet vad som går in däri, jag är ormägare med, grejen att jag inte sätter ett krav såsom "Tropiska Agamer" är just för jag inte vet säkert och vill ha så mycket tips som möjligt.

Om det är Ackisvaraner, Dabbagamer, Nordamerikanska Råttsnokar eller ökenlevande Geckos spelar ingen roll. Dessutom kan man ge tips utifrån egna erfarenheter. Jag är öppen för Alla förslag.


1662
779
fluffis:
PanicAttack96 skrev:

Har redan kollat på Google. Jag vet vad som går in däri, jag är ormägare med, grejen att jag inte sätter ett krav såsom "Tropiska Agamer" är just för jag inte vet säkert och vill ha så mycket tips som möjligt.

 

Om det är Ackisvaraner, Dabbagamer, Nordamerikanska Råttsnokar eller ökenlevande Geckos spelar ingen roll. Dessutom kan man ge tips utifrån egna erfarenheter. Jag är öppen för Alla förslag.



Okej, om du vill ha personliga favoriter så har jag nämt en del av mina i den här tråden: www.terrariedjur.se/?page=forum&thread=829

Medlem i SHF
4004
5039
Jonas_:

Skulle kunna tipsa om hur många arter som helst egentligen :) Men för att nämna en art som jag gillar, Python bivittatus progchai - Dvärgtigerpyton, dock kan honor bli uppemot 200cm så en hane hade nog kunnat passa i din burk :) 

Jag lika som fluffis är mest inne på ormar & tipsar helst om såna. 

1.1 på bilderna


81
104
PanicAttack96:
Jonas_ skrev:
Skulle kunna tipsa om hur många arter som helst egentligen :) Men för att nämna en art som jag gillar, Python bivittatus progchai - Dvärgtigerpyton, dock kan honor bli uppemot 200cm så en hane hade nog kunnat passa i din burk :) 

Jag lika som fluffis är mest inne på ormar & tipsar helst om såna. 

1.1 på bilderna


Hur stor är din hane då? :)
Pytons är inte riktigt en favorit, men aldrig haft med Dvärgtigrar att göra. :)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild