Skadad kinesisk eldbukssalamander

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

4
0
jolsson1234:
Hej min ena eldbukssalamander har tappat färg helt  på en sida, den är en stor vit fläck. Är det någon som vet vad som har hänt, tack på förhand. 

Medlem i SHF
4003
5038
Jonas_:
Jag kan inte hjälpa dig, salamandrar är inte min grej.. men har ett jättebra tips ändå :) Lägg ut en bra bild så är chansen att du får hjälp mycket mycket större. En bild säger mer än tusen ord.. 

4
0
jolsson1234:
Här kommer en bild. 

96
141
Guns4ever:
Brännskada ifrån doppvärmare?

4
0
jolsson1234:
Har ingen doppvärmare det enda jag har är en filterpump.

96
141
Guns4ever:
Ok ok, jag sköt ifrån höften så det var en vild gissning.
Kan den ha kommit åt lampan? eller fastnat vid inloppet i pumpen, om det e bra flås i den vill säga.

4
0
jolsson1234:
Ja den måste ha fastnat vid inloppet till pumpen för den stog på fullt drag så jag får sänka den och hoppas att det läker. 

96
141
Guns4ever:
Skulle kunna vara så, hoppas det löser sig iaf, men kolla gärna upp det vidare så det inte är/varit nån infektion.

Medlem i SmHF
68
62
Aneides:
Det ser inte ut som en infektion tycker jag. Finns väl inga fiskar/skölpadder i samma kar, eller? Ta bort pumpen. Ytterst få salamandrar (inga) behöver motorfilter. Det finns väldigt svaga som kan funka, men har Du många växter och vattensnäckor behöver Du ingen alls.


69
39
NiklasTyreso:
Hur gick det? Läkte det?

Jag skulle behålla en pump och ett filter för salamandrar siktar ner väldigt mycket.

Dessutom hade jag haft i något bakteriedödande medel för akvariefisk.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild