Arcadia D3 Uv Basking Lamp

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

155
39
kosinuss:
arcadia-reptile.com/d3-uv-basking-lamp.   Är det någon som har testat detta produkt.   

234
49
costanza:
Använt deras T5 uvbrör och de är grymt bra. Bara hört gott om Arcadias produkter.

155
39
kosinuss:
costanza skrev:
Använt deras T5 uvbrör och de är grymt bra. Bara hört gott om Arcadias produkter.

Dom har jag också testat mycket nöjd med dom. 

Medlem i DHF
1082
774
Westman:
Skulle va intressant att kolla dom med en UVb-mätare 

155
39
kosinuss:
 
Westman skrev:
Skulle va intressant att kolla dom med en UVb-mätare 

Jag har beställt en på 80 och 100 watt.  Men har ingen uvb mätare. 

Medlem i DHF
1082
774
Westman:

kosinuss skrev:
 
Jag har beställt en på 80 och 100 watt.  Men har ingen uvb mätare. 


Skulle nog snackat med  Barkskog   han har bra koll på vilka lampor som är bra


155
39
kosinuss:
Westman skrev:


 

Skulle nog snackat med  Barkskog   han har bra koll på vilka lampor som är bra


Han hadde inte någon koll på t5 uvbrör från Arcadia. Skickade han en pm i 2014. 

295
270
barkskog:
Jag har en Arcadia D3 100 W i växthuset där vi har landsköldpaddor. Den har varit igång c:a en månad.
Ger på 30 cm 30 µW/qcm och UV-index 2 mitt i fokus.

Motsvarande värden för en Mega-Ray 100 W som hänger bredvid: 120 µW/qcm och UV-index 6

Alltså mer UVB från Mega-Ray och även bättre förhållande UVB-mängd:UV-index. 

Det kan skilja mycket mellan olika exemplar av MV-lampor från samma fabrikat så detta är bara två exempel på värden. Jag köpte två Arcadia och den andra hade också låga värden men något bättre än den som jag har kvar.
Köpte nyligen en Solar Raptor MV 100 W och den ger 360 : 23. Fortsatt extremt höga värden som gjorde att jag slutade sälja deras MV-lampa. UV-index bör inte ligga högre än 7.

Det verkar enligt tester som gjorts att Arcadia har bra UV-rör. Jag har sålt ramper med 6 st T5 54 W UV-rör till ett tropikhus.
Enligt mina två exemplar lyckas Arcadia inte med MV-lampor, de liknar exoterras Solar Glo i form och ytbeläggning. HID-lampor har dom ännu inte i sortimentet.



155
39
kosinuss:
barkskog skrev:
Jag har en Arcadia D3 100 W i växthuset där vi har landsköldpaddor. Den har varit igång c:a en månad.
Ger på 30 cm 30 µW/qcm och UV-index 2 mitt i fokus.

Motsvarande värden för en Mega-Ray 100 W som hänger bredvid: 120 µW/qcm och UV-index 6

Alltså mer UVB från Mega-Ray och även bättre förhållande UVB-mängd:UV-index. 

Det kan skilja mycket mellan olika exemplar av MV-lampor från samma fabrikat så detta är bara två exempel på värden. Jag köpte två Arcadia och den andra hade också låga värden men något bättre än den som jag har kvar.
Köpte nyligen en Solar Raptor MV 100 W och den ger 360 : 23. Fortsatt extremt höga värden som gjorde att jag slutade sälja deras MV-lampa. UV-index bör inte ligga högre än 7.

Det verkar enligt tester som gjorts att Arcadia har bra UV-rör. Jag har sålt ramper med 6 st T5 54 W UV-rör till ett tropikhus.
Enligt mina två exemplar lyckas Arcadia inte med MV-lampor, de liknar exoterras Solar Glo i form och ytbeläggning. HID-lampor har dom ännu inte i sortimentet.



Da är det bara och fortsätta med solar raptor hid.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild