Exo-terra matta, sätta alufolie på klister?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

16
16
JoakimO:

Tja!

Köpt min första exo-terra värmematta någonsin (har varit emot dessa då jag inte gillar när en marknad blir helt hi-jacked. Variation är bäst.)

Mitt problem ligger i detta jäkla klister, jag vill kunna flytta min matta vid behov.

Därför börja fundera på om man kanske kan klistra fast den på en bit aluminiumfolie? Någon som provat?

Ser inte varför det inte skulle funka egentligen då aluminiumfolie leder värme. Tänkte ändå att jag frågar först innan jag ger mig på det här själv.

 

Mvh//Jocke


2966
1645
Hoggaforfan:
Det är många som inte drar av skyddspappret. Folie kan antingen leda värmen eller reflektera den, troligen det sistnämnda, men då kan man ha mattan upp och ner så blir det bra. Klart intressant idé

16
16
JoakimO:

Provat det här nu ett par dagar med mycket gott resultat! Inte provat på högre temp än 32C och det funka utan att behöva vända på den, men tar inte gift på att detta gäller vid ännu högre grader.

Ang skyddspappret gjorde jag ett test innan jag drog av det och den flärpade i hörnen efter ett tag. (Hade inte termostat pluppen liggande på den då iofs.)

 

All in all, det funkar. Kommer dock hålla mig till andra mattor utan klister framöver. Men vid akut värmematt behov är det den här vägen jag kommer gå.

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild