Grönsåpa som rengöring i terrarium?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

590
365
SweBoa:
Hej. Jag undrar om man kan använda grönsåpa, till att göra rent i terrarium. Tycker att det inte borde vara några problem med tanke att det är naturprodukt. Någon som vet eller använder det?

953
1840
peter54:
Jag använder alltid såpa när jag skurar i terrarierummet, både i och utanför terrarierna. Det behöver inte vara grön såpa, den kan ha vilken färg som helst eller ingen alls eftersom såpan färgas grön eller gul med karamellfärg.

590
365
SweBoa:
Tackar så mycket :)

2048
773
psyjoh:
Såpa eller yes, antar att det är samma sak, använder jag alltid. 
Gäller det en flytt av ett djur så rengör jag alltid både det gamla och nya terrariet antingen med sprit eller klorin innan jag diskar av med såpa. Låter det alltid vädras ett par dagar sen innan inflyttningsfesten börjar  ;)

2966
1645
Hoggaforfan:

psyjoh skrev:
Såpa eller yes, antar att det är samma sak, använder jag alltid. 
Gäller det en flytt av ett djur så rengör jag alltid både det gamla och nya terrariet antingen med sprit eller klorin innan jag diskar av med såpa. Låter det alltid vädras ett par dagar sen innan inflyttningsfesten börjar  ;)

Menar du Yes som i diskmedlet så är det definitivt INTE samma sak. Om nu inte Yes har något som heter just såpa som inte jag vet om :-)
Men menar du diskmedlet hade jag slutat använda det då de ofta innehåller mycket parfym samt andra kemiska medel.


2048
773
psyjoh:
Visste jag inte. Har fått berättat för mig att vanligt grönt yes är samma sak som en flaska grön såpa så har trott det hela tiden. Vilket som så använder jag inte det så ofta. Blir väl 1-2ggr/år/terrarie man grovstädar om någon bor där i.

20
13
Meeis88:
Jag använder  grönsåpa vid rengöring av allt som har med mina djur att göra, reptiler, hästen, katten. Och än så länge lever alla fortfarande :) jag skulle dock använda en desinficerare efter rengöringen med grönsåpan i terrat. Speciellt om det städas väldigt sällan.

56
16
exotiskadjur:
Meeis88 skrev:
Jag använder  grönsåpa vid rengöring av allt som har med mina djur att göra, reptiler, hästen, katten. Och än så länge lever alla fortfarande :) jag skulle dock använda en desinficerare efter rengöringen med grönsåpan i terrat. Speciellt om det städas väldigt sällan.


Såpa är bakteriedödande, har använts som huskur i flera generationer mot sår och infektioner.

20
13
Meeis88:
exotiskadjur skrev:




Såpa är bakteriedödande, har använts som huskur i flera generationer mot sår och infektioner.



Där ser man, det visste jag ej. 
Visste bara att det var uttorkande( används gärna för hovar som stått mkt i lera bla)


Medlem i SmHF
143
128
PinupZombie:
För djuret är det inte farligt, nej. Kör du på grönsåpa.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild