Anmäla butik

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

234
49
costanza:

Var på fältöversten i sthlm idag för att göra ärenden och gick förbi zooaffären som finns i gallerian. Har varit där förut o sett en vuxen skäggagam i ett 50x50 terrarium och blivit äcklad av deras skötsel. Var inne i ca 20 sekunder idag och fick se samma vidriga reptilskötsel som förut, en skäggisunge som låg o flämtade på marken i ett skitit litet terrarium. Imorgon ska jag kontakta djurskydd på länsstyrelsen och be de ta en titt och förklara för dom på djurskydd att eftersom gemene man inte vet så mkt om hur reptiler ska ha det så kommer butiker undan med att ha dessa djur i hemska förhållanden. Har någon kontaktat djurskydd förut i något ärende liknande detta?


382
36
MariBarita:

Jag vet att zoobutiker får hålla djur i mindre burar/terrarium/akvarium då det inte anses som ett permanent boende för djuret utan som ett tillfälligt, inom akvaristiken har detta varit ett hett ämne flera ggr då zoobutiker hållit tex kampfiskar i (ca) 2-liters kar.

Jag tycker själv att det är missvisande för en ev köpare men har viss förståelse förr att zoobutikerna inte kan tillgodose alla djurs utrymmeskrav (det hade blivit för få djur i butiken) men jag tycker att det är deras skyldighet att informera en ev köpare om vad ett djur kräver för skötsel men det görs ju tyvärr inte =(

 

Smutsigt ska det absolut inte vara i burarna =(


234
49
costanza:

jo men det här är inte i närheten av vad normala djuraffärer har för skötsel, alla reptiler jag sett har mått riktigt dåligt där inne.


76
16
Ergotamin:

Anmäl idioterna dom ska inte ha djur dom inte vet hur dom sköts om 


382
36
MariBarita:

Misstänker man att djur far illa så är det aldrig fel att anmäla, det gäller både privatpersoner som missköter sina djur och zoobutiker. Tycker jag iaf.

(har dock ingen egen erfarenhet av att anmäla)


234
49
costanza:

ska anmäla imorgon, tyvärr så blir det såhär när vinstdrivna människor utan intresse för djur har just djurbutiker, ekvationen går inte ihop riktigt.


234
49
costanza:

då har jag ringt djurskydd och dom skulle besöka affären. Kommer säkerligen inte hända något speciellt men om butiken skärper sig litegrann o ger reptilerna ett sundare hem så är ju mycket vunnet. Det är enklare för zoobutiker att ge reptiler ett skithem än pälsdjur o komma undan med det, inte lika många som reagerar över en sjuk ödla/orm som över en sjuk hamster, tyvärr.

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild