anders skrev:
Jag har själv reflekterat lite över hur jag enbart använt "senaste aktiva trådarna" och att precis som du säger riskerar man att missa intressanta trådar.
Personligen tror jag det är fel att ta bort något som är bekvämt att använda, utan då behöver man istället fundera ut en förbättring för att flytta fokus.
Jag håller egentligen med dig att det är fel att ta bort funktionalitet, därav mitt förslag till en ändring, vilket jag egentligen tycker är mer rimligt än att helt ta bort den.
anders skrev:
Exemplet om att visa det per kategori-basis är ett alternativ, men det görs egentligen redan idag då trådar sorteras efter senast aktiv. (Om de inte är sticky)
Förvisso, men som det är idag måste jag ju ändå aktivt navigera genom varje kategori för att upptäcka dem, vilket jag menar görs mer sällan än det bör på grund av den nuvarande globala "senast aktiva trådar"-listan. Vi kanske missförstår varandra, men jag tänkte att den globala "senast aktiva trådar"-listan till höger av hemsidan i sig skulle visa alla kategorier där, och de senaste trådarna i varje kategori.
anders skrev:
Ett annat förslag skulle kunna vara att man utöver "senaste aktiva" har en kort lista över nya trådar, eller på något sätt urskiljer dessa så att nya trådar får lite extra fokus och inte faller bort.
Jag skulle även kunna tänka mig bådeoch, även om det eventuellt medför viss redundans. En lista med "senast aktiva trådar", gärna för varje kategori (eventuellt inställningsbart vilka kategorier varje användare vill se), och en annan separat lista för nyskapade trådar.