Söka uppfödare på forum efter art?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

50
7
maddiedotse:
Fick frågan av min sons lärare om det fanns något register på uppfödare av ödlor i Stockholm. De vill ha en skäggis eller en dvärgskäggis, men vill prata med en uppfödare och inte köpa från djuraffären. Problemet är att varken hon eller jag har lyckats klura ut hur sjutton man söker på art i registret? Går det, eller finns det något uppfödarregister som hon kan titta på? De bor också i Sthlm.
Ber om ursäkt om infon finns, men nu är vi två som slagit våra kloka ihop och lyckas inte.

Medlem i SHF
4001
5023
Jonas_:
Köp&sälj-delen? :)

50
7
maddiedotse:
Fast frågan handlar om uppfödare som kanske inte har ungar på annons nu, men som ska ha? Eller menar du att jag borde ha ställt frågan där?

Medlem i SHF
4001
5023
Jonas_:

Nej jag menade att du kan söka efter ödlor till salu där :) Men jag förstår vad du menar, osäker om det finns något sådant register faktiskt. Under fliken uppfödning kanske du kan hitta något? Där ser man ju i alla fall vilka som har ägg och ungar på gång. 

Hoppas du hittar vad du söker! 


Medlem i SHF
4001
5023
Jonas_:

Här kanske? 

www.terrariedjur.se/?page=breeders&sub=breeder_list


50
7
maddiedotse:
Ja vi har försökt söka där, dock hittar ingen av oss funktionen söka efter art :(. Har föreningen någon slags uppfödarlista tro?

2966
1645
Hoggaforfan:
www.terrariedjur.se/?page=breeders&sub=breeder_list

Jonas hann före.

Men CTRL+F så kan du ju söka på sidan.

50
7
maddiedotse:
Tack, dock fär jag var men sökfunktion saknas och enligt den är det massa som är uppfödare till ingen art = tom ruta och inga dvärgskäggisar.
Ok får kolla från datorn sedan då.

2966
1645
Hoggaforfan:
Nä verkar bara vara Jace som föder upp vanliga skäggisar.

Men dvärg har du här:
www.terrariedjur.se/?page=user&user=Fyrfotingarna

2048
773
psyjoh:
Jag kommer att para mina skäggisar i helgen. Dock inga dvärgar. 
Men de går åt snabbt. Sist blev alla sålda innan de var kläckta. 
Är du intresserad så skicka ett pm.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild