Fläkt till "Terrarierum"?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

44
5
Malcibni:
Har någon tips på en hyfsat billig effektiv fläkt till ett "Terrarierum"? Rummet blir speciellt varmt under sommaren. Om någon har något tips hör gärna av er :).

2966
1645
Hoggaforfan:
Datorfläkt? Finns ju upp till 220mm, det är ganska bra flås i dem.

44
5
Malcibni:
Jag menar typ en golvfläkt

2966
1645
Hoggaforfan:
Lite svårt att veta behovet utan bild eller längre beskrivning :-)
Men Jula, Biltema och liknande brukar ha fläktar till billigt pris frammåt sommaren.

953
1840
peter54:
Min erfarenhet är att en fläkt inte fungerar för att sänka temperaturen i ett terrarierum. Jag provade att montera en fläkt i ytterväggen i mitt terrarierum, men den klarade inte av att sänka temperaturen alls eftersom luften som dras in är lika varm som den som blåses ut. Jag rekommenderar en liten AC istället, det finns för överkomliga pengar nuförtiden.

Medlem i SHF
4001
5022
Jonas_:

Jag håller med peter i frågan, en fläkt sänker knappast tempen nämnvärt i ett rum fullt av terrarier, satsa på en mindre AC, det ska jag göra nu till sommaren då jag har likartat problem att mitt ormrum blir väldigt varmt sommartid.

Jag har under flera år provat olika fläktar utan gott resultat, visst det blir skönare att andas men knappast någon temperatursänkning i hela rummet, samma varma luft flyger då bara omkring :)


44
5
Malcibni:
Tack för svar :)

125
182
Redfoottortoise:
Jag har en fast monterad "PAX-fäkt" med fuktstyrning för att både få ut fuktan och värmen som blir i utrymmet/terrarierummet/"My Redroom"

Kostar iofs c:a 1500:- men värd varenda krona ! 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild