Namn till kp-hona

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

74
13
larsson88:
Vet att många tycker att det är överskattat/dumt att "döpa" en orm

Men skulle vilja ha lite namnförslag till min orm :)

Morsan tycker bettan men jag vet inte riktigt 

Finns bild på henne i min profil 

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2685
2491
anders:
Tycker det är rätt kul med "vanliga" namn på djur eftersom det är lite oväntat.

Tidigare när jag födde upp leopardgeckos så namngav jag ödlorna efter grundämnen. Olika mytologiska namn är ju rätt vanligt med.

Har inga bra förslag på namn till ormar, men tipsen ovan kanske kan ge några idéer.

74
13
larsson88:

135
130
Hellemar:
Tjabba...

Långt ifrån min grej egentligen,  men ibland när man namnger nya arter så "latiniserar" man nåt ord för att det ska låta lite mer seriöst  så varför inte anamma det fast tvärt om - "svenskinisera" det vetenskapliga namnet  (P regius) och kalla henne för "Regina" ?!?!


Henke :)

270
80
Mjos:

Har tipsat fler om "Marie" så jag fortsätter väl då. Marie är en riktig orm!! Det är visserligen Lotta också men det passar bättre med Marie. Ju fler ormar som heter Marie desto bättre. :D 

  


305
150
SunshineGeckos:
Varför är det dumt att namnge reptiler? Är väl inte värre än sätt ge namn till sin hund eller katt?

74
13
larsson88:
SunshineGeckos skrev:
Varför är det dumt att namnge reptiler? Är väl inte värre än sätt ge namn till sin hund eller katt?

 
Många tycker att ormen inte blir så sällskaplig och har det bäst i sitt terrarie och därmed inte är i behov av ett vardagsnamn 

181
110
Stina:
Mooahahah Stina e givet namn! Efternamn på henne får du äran att välja själv :-)


235
155
Brokensynapse:
SunshineGeckos skrev:
Varför är det dumt att namnge reptiler? Är väl inte värre än sätt ge namn till sin hund eller katt?

Hundar uppfattar inte namnet som "namn" utan en inkallnin. 


590
365
SweBoa:
Bulgur :)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild