Chamaeleo calyptratus svart fot og underernært!?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

20
9
Lillebror88:
Heisann, kjøpte ett terrarium her om dagen, og hos han jeg kjøpte det av var det et terrarium med to yemen kameleonter i samme buret. 1 hann og 1 hunn! Hunnen var stor, fin og grønn mens hannen var 1/6 av størrelsen og en blanding av mørke brun og grå.

Man kunne lett se at den ikke kom til og overleve mye lenger viss den fortsatte og være i samme terrarium som hunnen! Så jeg overtalte han til og gi meg hannen siden han også skjønte at den ikke kom til og overleve viss den fortsatte og være i det terrariet, og han hadde ingen andre egnede terrarier og ha den i så jeg fikk ta den med meg.
Men når jeg kom hjem la jeg merke til at den ikke kan bruke venstre frembein, den prøver, men forbeinet er helt svart og klarer ikke gripe. Derfor er kameleonten veldig ustødig og faller ofte. 

Jeg har nå hatt den i 3 dager og benet blir ikke noe bedre, den har også noen svarte striper nede ved halen og den helt ytterste delen av halen er svart og en liten del har råttnet bort ser det ut som. 
Har fått den til og spise, men det er ikke lett siden den er så aggressiv og reagerer mer på meg og nesten ikke enser maten. Noen som har noen råd på hva jeg kan gjøre?

Tusen takk for all hjelp og svar.

Her er noen bilder jeg tok av han mens han sov: Benet, Halen og hele kameleonten: 


Medlem i NHF
3
2
Angel_Q:
Bra gjort av dig som tog hem honom. Stackaren. Tycker att du ska kontakta en veterinär. Han behöver röntga benet för att se om det kan vara någon fraktur och han kan behöva en operation eller antibiotika för att bli frisk. 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild