Årets första svenska reptiler

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

590
365
SweBoa:
Var ute i dag och lyckades hitta en huggorm och två skogsödlor :) vårkänslor.

1663
779
fluffis:
Najs sunglow!

Jag var också ute idag men lyckades bara se en skock rådjur som sprang genom skogen.

590
365
SweBoa:
fluffis skrev:
Najs sunglow!

Jag var också ute idag men lyckades bara se en skock rådjur som sprang genom skogen.

Jag hann dock inte ta någon bild, ska åka tillbaka för att se om jag kan lyckas få en :) riktigt kul :)

590
365
SweBoa:
Jag lyckades med att ta några bilder från dagens fynd, 
jag åkte ut ca 2 timmar efter att jag såg den första.
och så hittade jag den här skönheten :)


590
365
SweBoa:

590
365
SweBoa:
Hittade en till i dag :)

953
1840
peter54:
Jag tog paus i mitt herptilsök idag.

590
365
SweBoa:
peter54 skrev:
Jag tog paus i mitt herptilsök idag.

Det är nu du kan hitta snow vipera berus he he 

58
16
deLioncourt:
Har ni några tips för att hitta huggormar? Jag skulle väldigt gärna vilja se och fotografera dem. Det enda jag vet att jag har sett är en kopparödla, och det var många år sedan. Dessutom gick det så fort att jag knappt hann reagera innan den var borta.

Medlem i SmHF
143
128
PinupZombie:
Jag fick ta paus i mitt fältherpande jag med nu när vintern tydligen skulle göra come back... Men har sett ett tjugotal huggormar, ett gäng kopparödlor och fyra sandödlor och mars är inte ens slut än så är rätt nöjd ändå. 

DeLionco: Hör dig för bland vänner och bekanta, jag har hittat två riktigt bra lokaler bara på hörsägen. 
Ena hittade jag genom en kollega som snällt informerade mig att hon alltid brukade köra över huggormar på ett ställe vi åkte förbi i jobbet, var där 8 mars och hittade tre stycken och högst troligt kommer det bli fler fynd där när värmen kommer tillbaka

Senaste lokalen var en vän som frågade om jag brukade vara på ett hundbad här i närheten och leta, för där kryllade det av orm hela somrarna. Åkte dit och mycket riktigt, fem huggormar på andra besöket.

Är det mycket huggormar någonstans enligt "vanligt" folk så brukar det vara ett rätt säkert kort.

Kontakta också din närmsta herpetologiska förening, bli medlem och följ med ut på exkursioner.

Annars får du leta i söderlägen vid vallar, stenmurar, kustremsor, åkerkanter, osv. Men svårt att tipsa när man inte vet vart du bor eller sett miljöerna. 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild