Virke för terrarium?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 11

378
340
Silvetaz:
Jag byggde mitt i plywood 12mm rakt igenom, 112cm brett, 62cm djupt och 75cm högt. Jag kan stå på det utan att det ens sviktar. Så tjockare än 12mm behöver du dårakt inte i den storlek du tänker dig. Dock funderar jag på om du inte ska bygga lite större direkt, den storleken låter som minsta laget för en vuxen skäggis.

127
7
rencore:
Ja jag kan bygga det högre möjligvid, bred och djup har jag inte plats för större tyvärr

127
7
rencore:

Silvetaz skrev:
Jag byggde mitt i plywood 12mm rakt igenom, 112cm brett, 62cm djupt och 75cm högt. Jag kan stå på det utan att det ens sviktar. Så tjockare än 12mm behöver du dårakt inte i den storlek du tänker dig. Dock funderar jag på om du inte ska bygga lite större direkt, den storleken låter som minsta laget för en vuxen skäggis.


Har du någon bild på hur ditt blev ? :) vad kostade det på ett ungefär ?


378
340
Silvetaz:
www.terrariedjur.se/?page=forum&thread=3626&p=3&scroll=down

Virke plus kapning 496kr
Ventiler från ebay - 80kr
Färg/Lack och verktyg - 380kr
Latexfog - 0kr (hade hemma)
Skruv - 0kr (hade hemma)
Termostat och värmekabel - 457kr
Cement, verktyg och frigolit - 160kr

Totalt:  1573

Kommer sluta på ungefär 2300kr tror jag

127
7
rencore:
aah snyggt :) verktyg har jag, lim och skruv finns. tänkte inte göra hela cement bakgrund, det blir ju snyggast men tänkte bara göra en hylla sen kork bakgrund tror jag.  ventiler, färg och lack fixar jag av farsan gratis xD 

378
340
Silvetaz:
rencore skrev:
aah snyggt :) verktyg har jag, lim och skruv finns. tänkte inte göra hela cement bakgrund, det blir ju snyggast men tänkte bara göra en hylla sen kork bakgrund tror jag.  ventiler, färg och lack fixar jag av farsan gratis xD 


I så fall kan du helt klart hålla ner priset, mitt har nog gått på det dubbla, då jag inte hade några verktyg alls hemma så nu har jag köpt skruvdragare, sticksåg, excenterslip tills nästa gång :P

127
7
rencore:
ja det kan vara bra o ha om man ska bygga lite, kommer altid tillfällen då man behöver sånt. och det är ju så mycket billigare och roligare att bygga sitt eget :)

127
7
rencore:
använde du typ 2tum2 som ram ? eller vad hade du ram? :)

378
340
Silvetaz:
rencore skrev:
använde du typ 2tum2 som ram ? eller vad hade du ram? :)


Ingen ram alls

127
7
rencore:
okay, det tror jag att jag kommer ha dock :)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 11
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild