LED-spotar

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

190
13
hambergaren:
Vad tror ni om att använda dessa till terrarium?
www.biltema.se/sv/Bygg/Belysning-och-lampor/LED/LED-puckar-3-st-46245/

Så svårt att hitta några ledspotar som tål vatten. Jag brukade tidigare köpa några från Clasohlson som var fuktskyddade men de har slutat att sälja dem. :)

Jag har 3 terrarium som är 80x60cm och 40cm höga och hade tänkt ha en led spot i varje.
Majsormar och kungspyton ska bo där, så de kommer inte vara jätte fuktigt. Men de klart fuktigt blir det ju.

741
681
Binks:
Jag tror de blir för dåligt med ljus. Köp annars en lysrörsramp på Biltema som har såna "skydd" så inte ormarna kommer åt lysrören och fukt inte tar sig in.
T5 2x14w och kostar bara 169:-

Har själv köpt 3st som jag ska stoppa in i mina 3st 80x60x60 terrarier.

190
13
hambergaren:
Jag kollade på dem med. Jag var dock rädd för att det skulle bli för mycket ljus med dem, men de blir det kanske inte.
Jag får nog kolla in den lysrörsrampen och ha det istället för ledpuckarna.

229
124
CJBReptiles:
De puckarna har kapslingsklass IP20 så dem är helt oskyddade mot vatten. Inget som rekommenderas i fuktiga terrarium. 

182
87
Mrjansson92:
Jag har sånna i mitt 120x60x60 terrarium, det byggdes först till en kalifornisk kungssnok men det bor en djungelrutpyton där nu och det funkar toppen tycker jag =) har alla 3 i det då, har även en 50w värmelampa som bidrar med lite ljus, men jag tycker det är bra ljus i dom 3 faktiskt =), har haft dom i terrariet sen slutet på augusti om jag minns rätt och sprayat några gånger dagligen vid öms bara och inte vart någon fara, sprayar inte direkt på dom heller så enligt mig är dom fullt godkända iaf =)

såhär ser det ut i mitt =) både med och utan inredning, la även med en bild på hur själva lamporana sitter =) du ser även vart värmelampan är och dne bidrar som sagt med lite ljus, men inte super mycket =)




741
681
Binks:
Om du går in i tråden "stapla OSB" så ser du där på några bilder hur lysrörsrampen ser ut och vilket ljus de blir med den.

2966
1645
Hoggaforfan:
terrajova.eu

48
41
Nick:
Hej!

Jag har köpt såna på Biltema. Det jag gjorde var att täta dom med akvariesilikon, så att ingen fukt kan ta sig in. Fungerar utmärkt! :)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild