Bygga terrarium till gnagare

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

10
3
ChrisO:
Tjenare. 

Ska ha degusar ev nu till sommaren. och har planer på att bygga ett egen terrarie i fyrkantsrör av alu  och såna plastkopplingar i hörnena samt glas och gallernät. tänkte ha perforerad plåt längst ner på sidorna, ca 10 cm höga och 60 cm långa och även i taket. vad jag tror som kommer det även bli glas med riktiga glaslister i u-profil som blir punktsvetsade fast i fyrkantsrören. blir 4 mm glas för tunt eller bör man satsa på 6 mm? slänger upp en bild för att demonstrera hur jag hade tänkt mig på ett ungefär. vad tror ni om detta? nått man kan göra bättre/billigare eller rent av annorlunda?

1275
1724
Falk:
Löjligt snygg burk

10
3
ChrisO:
Falk skrev:
Löjligt snygg burk


ja den är inte och leka med. sjukt snyggt iaf :). nån som har en aning om vad det svarta kan vara för nått? plåt kanske?

Medlem i SHF
4003
5037
Jonas_:

ChrisO skrev:


ja den är inte och leka med. sjukt snyggt iaf :). nån som har en aning om vad det svarta kan vara för nått? plåt kanske?


Menar du det svarta längst upp är det antagligen någon sorts hårdplast, är det inte din burk på bilden? :)


10
3
ChrisO:
Jonas_ skrev:


 

Menar du det svarta längst upp är det antagligen någon sorts hårdplast, är det inte din burk på bilden? :)




ja det kan de vara ja. nej om det vore så väl :). tänkte bygga mer eller mindre en likadan ram. får se lite, beror på vad glaskostnaden blir

10
3
ChrisO:
ingen som vet nått ang mina frågor? :)

28
3
gismo:
www.item24.de/en/products/product-catalogue/productdetails/products/non-transparent-panels/plastic-4mm-black-similar-to-ral-9017-47437.html

Där hittar du det svarta :)

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2685
2491
anders:
Det där svarta är inte en masonit-skiva med ett svart överdrag då?

Känns smidigare med de gismo länkar dock.

10
3
ChrisO:
tack för tipsen :). sen tänkte jag även kolla en annan sak, har hittat en tjej som har en massa gamla fönster med perfekt storlek på glasen. misstänker dock att det är 2 glas. hon ska mäta tjockleken imorn. men ville ändå bara vara lite förbered. kan det blir för tunt med såna glas? bör man ha tjockare i botten? typ 6 mm

Medlem i SHF
4003
5037
Jonas_:
Angående tjocklek på glas beror det på flera faktorer, storlek på burken, vad det är för djur som ska huseras i den osv.. 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild