App?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
ddr:

Då jag gärna annamar den nya tekniken och mer eller mindre avskyr papper och penna har jag hittat en bra app till min surfplatta för att sköta matning etc på mina djur.
Appen heter Reptile Logger DB. Dock lämnar den mycket att önska och kodknackaren meddelade häromdagen via appens facebooksida att den inte kommer uppdateras mer.

Någon som har något tips på någon dylik app som kan vara värd att titta närmre på?
Jag använder mig av Android och är därav i första hand intresserad av appar till detta OS


229
124
CJBReptiles:
reptilescan.com.
Det är nog den bästa just nu.

187
221
Moova:

CJBReptiles skrev:
reptilescan.com.
Det är nog den bästa just nu.

 

Använder du den? 

Mest nyfiken på innehållet, är det bara för reptiler eller  fungerar den för spindlar och andra kryp också? :) 

 

ddr:
Köpte reptile scan igår, har bara hunnit testa en liten den, men vad jag kan se så verkar det vara ett toppenprogram!
Är övertygad om att det funkar perfekt även för kryp


235
155
Brokensynapse:
Hitta en app som hette My Reptile Logger också när jag sökte runt lite, inte haft någon möjlighet att prova den ännu men det var markant skillnad i pris på apparna.
ddr:
Brokensynapse skrev:
Hitta en app som hette My Reptile Logger också när jag sökte runt lite, inte haft någon möjlighet att prova den ännu men det var markant skillnad i pris på apparna.



Vill minnas att jag kikat på den men att den inte uppdaterats på 3 år vilket verkade oroväckande.

235
155
Brokensynapse:
ddr skrev:



Vill minnas att jag kikat på den men att den inte uppdaterats på 3 år vilket verkade oroväckande.


Jaha det kollade jag inte så noggrant men kan nog stämma, hitta även en webb-baserad man kan använda, repti-stat.com.
Hitta den via nåt brittiskt forum och har ännu inte hunnit titta så noggrant ännu.
ddr:

Finnesen med denna är enligt mig att man kan använda mobilen i rummet och sedan editera andra saker via datorn.

Allt synkas centralt på deras servrar.


342
183
DannyF:
vilka funktioner mer än matning är det ni använder i apparna?
skulle jag skaffa mig såpass många djur att det blir svårt att hålla koll på matning osv så skulle ja nog föredra papper o penna istället för apparna. de blir bra jobbigt om deras servrar är nere en längre tid eller om deras databas skulle krasha och dom får svårt att få fram filerna igen.
ddr:
informationen ligger lagrat på Amazons servrar vilket borgar för hög upptid. 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild