Percivals benlös ödla??

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

305
150
SunshineGeckos:
Den liknar lite en gul kopparödla. Äger någon en sån och vet om den är svår? 

1662
779
fluffis:
Även om jag inte sysslar med ödlor i vanliga fall så tycker jag den ser cool ut eftersom den mer liknar en orm :) Jag har aldrig sett den förr och antar att den är ovanlig. Om man går efter Herpers choise beskrivning så äter den insekter och mask och klimatet verkar inte vara några konstigheter. Jag gissar på att det är storleken som blir det största problemet eftersom den är grymt liten. Det gäller att satsa på rymningssäkert boende och att inte tappa bort den för den blir nog inte så lätt att hitta igen...

305
150
SunshineGeckos:
Den blir upp emot 25 cm, så det är väl ingen 5-7 cm ödla i alla fall.
Jag hörde med HC, men han var skeptisk till att skaffa en sån om man inte är van.
Det enda tråkiga jag tycke lät med arten är att den är större delen av sitt liv under jorden, så risken är väl att man inte får se så mycket av den. Den behövde tydligen också en torr och fuktig del i terrariumet.
Annars lät det väl inte  jätte konstigt, långsamma bytesdjur som mjölmask ex. 22-28 grader varmt.
Var lite sugen på en först, men nu när dom svarade blev jag tveksam....

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2685
2491
anders:
Jag tycker det är rätt schysst med benlösa ödlor, men det kan lätt bli att man blir besviken om den ligger nergrävd konstant och aldrig visar sig. Inte sett Acontias percivals tidigare, så vet ej hur vanliga de är i hobbyn.


1662
779
fluffis:
Intressant information! Jag håller med om att det låter lite tråkigt om de är nergrävda.

305
150
SunshineGeckos:
Det kommer ev hem en annan liten "guldklimp" i  helgen, men avslöjar inget, då inget är helt 100 % än....;)

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2685
2491
anders:
Spännande! Du får avslöja det om/när den är hemma :)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild