Vilka djur gillar ni mest?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 4

1662
779
fluffis:
Mina favoriter är ormar och då speciellt snokar eftersom jag gillar den slanka långa kroppen och hur de rör sig. Har de extra långa svansar med fin svansföring så är det ett plus i kanten :)

35
5
Fridelisan:
Anders, Flouken. Varför tycker ni bäst om de djuren? :)
Fluffis. Jag förstår dig precis! de långa kropparna är superfina! Sedan tycker ju inte jag att det skadar om de har någon fin färg också, typ illgrön eller nåt. :)

1662
779
fluffis:
Ja, jag är helt svag för gröna snokar, ändå har jag ingen! Har inte hittat någon som passar än. Antingen kräver de hög luftfuktighet, blir för stora, är för agressiva eller äter insekter. Men nån gång så.... :)

10
0
hp_:
favoriten ligger någ hoss ormar..

bland ogiftiga ormar så är ju tigerpyton och blodpytonen hög uppe på min lista ... är svag för dem pga av dels storleken och deras tekning dom har .. 

bland giftiga ormarna så äre det ju bitis nasicornis som är favoriten, aa just för att.. googla om ni inte vet hur det ser ut så kommer ni förstå varför ;) 
så i större intresse grupparna är det väl pyton och bitis grupperna som största intresset är i , även dem som är störst och oftast vääääldigt otrevligt gift i .. och prislapparna är ju inte snällast på dem heller ! 
ödlor är ju varanerna favoriterna men skäggagamer är ja svag för då det var min första reptil.. saknar den stackarn något enormt mycket och hon som köpte den lovade att hålla kontakten och skicka bilder men efter 1 vecka så var hennes fb blockerad för mig och hon svara inte på varken samtal eller mail .. rikigt tråkigt med sånt folk .. 
där är lite "kort" om vad ja har för favorit djur ! 

273
3
117:
Ormar ;)
 
Jag gillar speciellt giftormar, men jag gillar pyton- och boaormar, sedan gillar jag alla andra övriga, men inte lika mycket som som jag gillar dessa som jag räknade upp 
 
Mvh Dragon

52
2
Pakwa:
Grodor!
Vilket ni nog kan gissa er till genom min presentation :)

40
3
sandiz:
jag tycker bäst om ormar spec tiger pyton albino och majsorm cande cane just för tekningen och doms temprament. Har börjat fasna me för ödlor just nu också som jag inte varit tidigare, men ormarna stor mig närmast då jag tycker de är så fridfulla djur och vackra att se på.

5
0
Wolf:
Jag har alltid gillat boaormar, oftast när folk hör ordet boaorm så tänker man på stora monster på 3-4 meter men jag har fullvuxna boer på 70 cm, nu förstår alla allså att min pasion är dvärgboer :)
Har Sonoran Desert boa, normalt blir dom inte längre än 120-150 cm, Rosenboan 70-100 cm, Sandboa lika så, Dumerilis boa runt 150 cm, allså ganska hanterbara och man behöver inga jätteterrarier heller.
Dessutom finns dom i en del morfer också :)
reptilesrus.weebly.com/uploads/1/2/9/0/1290311/6497749.jpg

6
0
fastmek:
Jag har kört hela racet med allt från katter, hundar, parakiter och kaniner till div. reptiler. Vi har alltid haft reptiler inom familjen och första egna ödlan kom vid 4 års ålder, första ormarna (KP) skaffade jag för ca 20 år sedan.
I dag äger jag enbart ormar och det är där det stora intresset ligger.
Skulle dock kunna tänka mig att införskaffa en del ödlor/grodor eller liknande och jobbar med fåglar på daglig basis så tuff fråga.

5
0
Micke_Chai:
Även för min del hamnar ormar högt på intresselistan, framförallt Elipidae. Dock är jag öppen för det mesta, då jag är väldigt intresserad av den almänna biologin och etologin hos organismer :)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 4
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild