Snäckbebisar :)

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

Medlem i DHF
875
307
tenebrosa:

Har precis sett att jag blivit med små snäckor, så nu undrar jag om någon är intresserad av några? 

När det gäller vilken art det är så är det osäkert, På djuraffären jag köpte dom sa dom att det var a.achatina men nu när dom blivit större så ser man att det förmodligen inte är det för det stämmer inte med utseende direkt så jag tror att det är a.fulica. 

 

Men om någon nu är intresserad så är det bara att säga till :)


Medlem i DHF
875
307
tenebrosa:


91
8
Saraldor:

de var ju ganska söta....

 


Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2685
2491
anders:

Grattis! Supersöta :)
Snäckor är dock inget för mig.

Men lycka till med dem!


Medlem i DHF
875
307
tenebrosa:

Hehe tackar det var roligt men det är ju ca 200 stycken och vet inte riktigt vart jag ska göra av dom. så hoppas någon är sugen på några stycken iaf :)


91
8
Saraldor:

kan allt för lite om just snäckor så jag får nog läsa på inna jag skulle skaffa några

 


Medlem i DHF
875
307
tenebrosa:

Det är väldigt enkla djur att ta hand om, lite fukt, mossa och nya krav grönsaker varje dag och ett sepia skal att äta på, inget speciellt ljus alls dagsljus duger bra, och en större petbox duger bra fasst det är ju finare mer terrarium så är det väl klart det är ungefär allt du behöver veta :P och här har du chansen att få några gratis, jag skänker bort dom till folk som lovar att ta hand om dom väl


91
8
Saraldor:

Ska faktisgt fundera lite på det, men vi har precis köpt en ny Leopardgecko som vi vill bo in först.

men var finns det små liven förnågonstans

 


Medlem i DHF
875
307
tenebrosa:

Jag bor ju i falun, men jag besöker stockholm lite då och då så det går ju att ordna nått sånt. Och just  nu är dom så små så att det är nog bara bra om det får går ett tag så dom växer till sig :)


309
239
Gogs:

Har några achatina achatina själv och ett litet tillskott till den familjen vore ju inte fel =)

Har dock sällan vägarna förbi Falun (bor i Kungsör typ längst in i Mälaren) men råkar du ha vägarna förbi häråt så är det bara att tjoa till så kan jag adoptera några av dig =)

Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild