Litteratur vattensköldpaddor

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

Administratör
Medlem i SmHF
327
331
azeam:
Finns det några bra, någorlunda uppdaterade böcker för skötsel av vattensköldpaddor (Trachemys scripta)? Bör vara på engelska.

125
182
Redfoottortoise:
Kolla här, dom har det mesta, bästa och senaste !

www.chimaira.de/

Ett annat tips är att kolla på www.amazon.com/

Administratör
Medlem i SmHF
327
331
azeam:
Redfoottortoise skrev:
Kolla här, dom har det mesta, bästa och senaste !

www.chimaira.de/

Ett annat tips är att kolla på www.amazon.com  



Tack, men jag menade mer vilka titlar som är värda att köpa. De ska alltså täcka grundläggande skötsel i fångenskap med uppdaterad information.

173
261
ricard:
azeam skrev:



Tack, men jag menade mer vilka titlar som är värda att köpa. De ska alltså täcka grundläggande skötsel i fångenskap med uppdaterad information.

Bra fråga!

1
0
tompajunior:
hej. jag är en ny medlem och tillika ny ägare till en söt kille av arten reevesii skärrsköldpadda.
har några funderingar och undrar om fler upplevt samma sak.
för det första hittades han ute promenerandes på en väg. han är otroligt tillgiven, nyfiken.
jag har honom just nu i ett stort badkar, vattenfyllt så att han stå upprätt, och även ta simmtag.
det jag undrar över är när jag tar upp hnom och håller honom mot mitt bröst så blir han lungt och vill gärna nosa
på kind, haka läppar. biter eller nafsar ingenting. när jag kommer in i badrummet och pratar med honom svarar han
direkt. han piper små läten, som en liten fågel. han sträcker på hals kropp och vill komma upp pipandes.
är detta normalt för en vattensköldis?
idag märkte jag dessutom att han sprutade vatten ur näsborrarna innan han började sitt pipande.

102
100
jonnyake:
tompajunior skrev:
hej. jag är en ny medlem och tillika ny ägare till en söt kille av arten reevesii skärrsköldpadda.
har några funderingar och undrar om fler upplevt samma sak.
för det första hittades han ute promenerandes på en väg. han är otroligt tillgiven, nyfiken.
jag har honom just nu i ett stort badkar, vattenfyllt så att han stå upprätt, och även ta simmtag.
det jag undrar över är när jag tar upp hnom och håller honom mot mitt bröst så blir han lungt och vill gärna nosa
på kind, haka läppar. biter eller nafsar ingenting. när jag kommer in i badrummet och pratar med honom svarar han
direkt. han piper små läten, som en liten fågel. han sträcker på hals kropp och vill komma upp pipandes.
är detta normalt för en vattensköldis?
idag märkte jag dessutom att han sprutade vatten ur näsborrarna innan han började sitt pipande.


Hej! Jag hoppas att du har något i akvariet som sköldpaddan kan klättra upp på och torka sig. Om inte så bör det finnas. Om du ska ha kvar sköldpaddan bör du även se till att den kan sola sig på den platsen den kan klättra upp på. Detta med hjälp av bra belysning. Den behöver troligtvis också UV-ljus.

Lycka till!

Mvh Jonny

Medlem i SHF
4003
5035
Jonas_:

tompajunior skrev:
hej. jag är en ny medlem och tillika ny ägare till en söt kille av arten reevesii skärrsköldpadda.
har några funderingar och undrar om fler upplevt samma sak.
för det första hittades han ute promenerandes på en väg. han är otroligt tillgiven, nyfiken.
jag har honom just nu i ett stort badkar, vattenfyllt så att han stå upprätt, och även ta simmtag.
det jag undrar över är när jag tar upp hnom och håller honom mot mitt bröst så blir han lungt och vill gärna nosa
på kind, haka läppar. biter eller nafsar ingenting. när jag kommer in i badrummet och pratar med honom svarar han
direkt. han piper små läten, som en liten fågel. han sträcker på hals kropp och vill komma upp pipandes.
är detta normalt för en vattensköldis?
idag märkte jag dessutom att han sprutade vatten ur näsborrarna innan han började sitt pipande.


Inte konstigt stackaren sträcker på halsen, piper & vill komma upp om den bor i ett vattenfyllt badkar utan landdel :/ 

Men kanske missuppfattade dig? Finns landdel & värme- samt UV-lampa? :)

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild