Trynsnok terrarium

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

182
87
Mrjansson92:
Är till 99% klart att jag ska skaffa 1.1 trynsnok på Expo Sthlm i Solna nu den 31/1, blir mina första (äntligen!!) =D

Det jag inte riktigt vet bara är hur jag på ett snyggt och bra sätt kan inreda terrarierna, dom kommer få gå separat till en början innan dom är stora nog att flytta ihop =)

Vad är bäst/snyggast som bottenmaterial? har sett många som har sand vilket jag gillar då jag vill ha lite öken/stäpp tema till dom =)
Funkar sand bra eller är det bättre med något annat? och om man kan köra på sand, är det enbart vanlig ofärgad eller kan man ha typ svart eller brun/röd utan problem? =)
Tips på andra bra/snygga bottenmaterial?

Annan bra inredning till dom? stenar/trädbitar/växter (plast/fejk isf)

Ni som har trynsnokar får väldigt gärna lägga upp bilder på era terrarium så får jag lite inspiration =)

Tack på förhand, Mvh Mattias =)

593
551
Redfoot:
Jag tycker att man alltid ska använda naturen som förebild. Googla bilder på deras naturliga habitat och försök efterlikna detta. Jag tycker att detta blir den snyggaste inredningen.
/R

182
87
Mrjansson92:
Redfoot skrev:
Jag tycker att man alltid ska använda naturen som förebild. Googla bilder på deras naturliga habitat och försök efterlikna detta. Jag tycker att detta blir den snyggaste inredningen.
/R

jo det är ju sant, får göra det =)

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2685
2491
anders:
Jag tycker olika slags rötter och träbitar brukar kunna bli riktigt fint i terrarier, så det kan du ju köpa (Eller rentav hämta utifrån). Plastväxter går såklart använda, men tycker det brukar vara svårt att få det snyggt.

Vad gäller bottensubstrat så är det ju ett helt kapitel för sig. Vissa använder sand, sand och jordblandning eller torv. Vilket som är bäst får någon annan göra ett utlåtande om.

182
87
Mrjansson92:
anders skrev:
Jag tycker olika slags rötter och träbitar brukar kunna bli riktigt fint i terrarier, så det kan du ju köpa (Eller rentav hämta utifrån). Plastväxter går såklart använda, men tycker det brukar vara svårt att få det snyggt.

Vad gäller bottensubstrat så är det ju ett helt kapitel för sig. Vissa använder sand, sand och jordblandning eller torv. Vilket som är bäst får någon annan göra ett utlåtande om.

jo det med plastväxter kan jag håll med om, iaf till ett terrarium med torrare miljö och så =) men ska kolla på lite träbitar och sånt, tack för tipset! =)

488
203
David:
Man kan ha ren sand men det blir kanske inte naturligt då det blir som att bo i en sanddyna. Blanda gärna upp det med torv eller jord. Lite platta stenar brukar vara populärt att ligga under.
Sen behöver man inte samma substrat över hela, lite sand/jord/grus på en del, ett område med sten på ett annat. Sen kan man gott ha ett litet fuktigt ställe också. En låda med mossa eller så.

/David

182
87
Mrjansson92:
David skrev:
Man kan ha ren sand men det blir kanske inte naturligt då det blir som att bo i en sanddyna. Blanda gärna upp det med torv eller jord. Lite platta stenar brukar vara populärt att ligga under.
Sen behöver man inte samma substrat över hela, lite sand/jord/grus på en del, ett område med sten på ett annat. Sen kan man gott ha ett litet fuktigt ställe också. En låda med mossa eller så.

/David

okej =) jo jag har tänkt lite på det där med att blanda typ sand och torv eller så =) tack för tipset! =)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild