Vad är det för spindel?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

235
155
Brokensynapse:
Smilla skrev:
Dessa använder tryck för att döda sina byten. Lite mer brutalt kan tyckas men rätt fashinerande. En av de få spindlar som är helt och hållet giftlösa. Har en inne hos min bambusnok som vuxit sig riktigt stor :)


Jaha va intressant. Riktigt fascinerande djur, men antar att de e husflugor den tar nu i den storleken den är nu.
Okej, den här va bara runt 3-4 mm men har inte riktigt hittat info om hur stora dom kan blir.

Medlem i SkHF
279
187
Smilla:
Vad jag har läst blir de omkring 6mm... men tror nog att min är kring 12mm nu så det varierar väl mellan olika arter. Tar det mesta, mycket sorgmygg då det finns i terrarierna.

2
0
SofieWennberg:
Hej!
Har precis monterat ihop vår nya säng och 2 sånna spindlar har kommit ut ur den. Vet nån vad det är för spindel och om den kan vara farlig för min lilla baby som sover med oss? Tacksam för experthjälp



Edit: Bilden jag laddar upp vill inte visa sig i inlägget, så jag har gjort bilden på spindeln till min profilbild istället. Så, vet någon vad det är för spindel i min profilbild? Den ligger även i mitt enda bildalbum som jag skapat.
Tack / Sofie

11
2
Matte:
SofieWennberg skrev:
Hej!
Har precis monterat ihop vår nya säng och 2 sånna spindlar har kommit ut ur den. Vet nån vad det är för spindel och om den kan vara farlig för min lilla baby som sover med oss? Tacksam för experthjälp



Edit: Bilden jag laddar upp vill inte visa sig i inlägget, så jag har gjort bilden på spindeln till min profilbild istället. Så, vet någon vad det är för spindel i min profilbild? Den ligger även i mitt enda bildalbum som jag skapat.
Tack / Sofie

Tror de e en tallhuggspindel (Gnaphosa montana) men e inte säker!! Inte farlig men kanske inget å ha i sängen!!

2
0
SofieWennberg:
Tack snälla för hjälpen!
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild