Exoterra reptilevision

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

2048
773
psyjoh:
Är det någon som provat reptilevision? 
Är det ett bra alternativ till natural light/2.0?

Skulle byta lampor nu men såg att jag bara hade 13w natural light på lager, behöver 26w och såg då dessa lampor. 

340
91
Copa:
Skulle inte ersätta Naturalight med reptilevision. Men har kört både och i burkar och tycker dom lyser helt okej. 

2048
773
psyjoh:
Fick svar från herpers choice att de ger något rosaaktigt sken. De kanske bara är till för att reptilerna ska se bättre?

Medlem i DHF
1082
774
Westman:
Skulle inte köpt någon av dom

2048
773
psyjoh:
Natural light duger bra som dagsljus i ett litet exoterra på 90x45x45. 
Kör annat i dem stora burkarna. 

Medlem i DHF
1082
774
Westman:
Finns billigare lampor som gör exakt samma sak fast utan ödlor. ormar mm på förpakningen :)

2048
773
psyjoh:
Jag har faktiskt kollat efter billiga alternativ men inte lyckats hitta någon som kommer upp runt 6000 kelvin. Natural light ska ligga på 6700 så har du något tips Westman tar jag tacksamt emot det. Har provat några alternativ som ligger på 5000 men tyckte dem lyste för dåligt i jämförelse. 

155
39
kosinuss:
Om du tester lysrør som har 865 som kode, dem er på 6500 kelvin.

155
39
kosinuss:
Eller ta kontakt med en bil lakkerer. Dem bruker ofta lysrør på 865 eller 965 som begge er på 6500 kelvin. Men dem blir kanskje noe lange. Jeg kjøpte lysarmatur på biltema art nr:46-393. Den hadde 865 nr.

2048
773
psyjoh:
Ok. Finns det i compact lysrör?
Detta ska vara till mitt exoterra och har deras compact top där. Har iofs redan fått hem de nya natural light nu men till nästa gång kan det vara bra att veta. 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild