Anolis barbatus

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

59
8
glamwarrior:

vet någon av er vad en Anolis barbatus är? är dom vanliga eller är jag den enda som har dom?


225
4
ia_:

Jag vet att de är rätt fula... ;P


Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2685
2491
anders:

Tycker det ser rätt fräcka ut :) Aldrig sett att någon haft eller sålt någon dock.


456
200
isdrake:

Med tanke på att det bara finns tre annonser på www.terraristik.com/ så tror jag nog dom är mycket ovanliga. Vart har du fått tag på dem? 


4
1
Thrillhouse:

om jag har förstått rätt hade killen som driver hökarängens zoo ett par såna innan. kan det vara därifrån du köpt dina?


59
8
glamwarrior:

Jo ha köppte dom av Linus på hökarängens zoo (jag jobbar ju trots allt där) men då är ja ganska ensam om att ha såna i Sverige,  


733
295
markusbabs:

Jag såg två hannar av dessa på expo Sthlm . Dom kom från hamn tydligen :) 


59
8
glamwarrior:

OchOch det är dom två ja har.


733
295
markusbabs:

Vad trevligt :)  riktigt coola ödlor! Hur är dom som terrariedjur? Nattaktiva! Trädlevande? Föda? :) roligt att veta när det gäller en ovanlih art i våra burkar :) 


59
8
glamwarrior:

dom är trevliga djur, kräver ca 70% fukrighet, UVB. värmen runt 30 grader. om man ska jämföra dom med något annat djur så är dom som en grinig gammal Jemen hanne. ja dom är träglevande

sen med foder exprementerar ja, dom äter just nu B dubia, red runners, pinkisar och viss sallad. i det vilda sniglar och det är fan inte lätt att hitta

Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild