Bauhaus

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

593
551
Redfoot:

Var en runda på Bauhaus i Malmö i dag. Tänkte köpa formplyfa till några terrarielådor och behövde då naturligtvis får skivorna tillkapade. Icke sa nicke, när jag frågade varför de inte sågande formplyfa fick jag det mest snåla svar jag fått i en stor butikskoncern.

Vi sågar inte formplyfa eftersom det sliter för mycket på sågklingan var svaret, va? 2014 och de har inte hört talas om diamantklinga. Aldrig mer jag gynnar dessa snåljåpar.
/R


340
91
Copa:
Här i Uppsala sågar dom formplyfa. Var inget snack alls utan dom körde på 

504
396
Crippa:
Man ska inte förvänta sig att Bauhaus sågar alla skivor åt en, det är väl bara att låna en sänksåg av någon polare? Bauhaus och byggmax är billigast på formplyfa så bara det är väl bra? För mig har de allt man behöver för att bygga terrarium till ett bra pris!

444
153
jpson67:
Redfoot skrev:
Var en runda på Bauhaus i Malmö i dag. Tänkte köpa formplyfa till några terrarielådor och behövde då naturligtvis får skivorna tillkapade. Icke sa nicke, när jag frågade varför de inte sågande formplyfa fick jag det mest snåla svar jag fått i en stor butikskoncern.

Vi sågar inte formplyfa eftersom det sliter för mycket på sågklingan var svaret, va? 2014 och de har inte hört talas om diamantklinga. Aldrig mer jag gynnar dessa snåljåpar.
/R





Inkompitens kallar jag sånt.

1662
779
fluffis:
Usch vad snålt!

2966
1645
Hoggaforfan:
Handlar inte om det utan att formplyfa-dammet är giftigt. Ingen fara för en hemmafixare men en byggmarknad sågar ju upp lite fler sågningar så blir en arbetsfara. Ska tydligen vara vanligt att inte kapar upp just formplyfa.

Så inkompetent svar av det butiksbiträdet.

36
15
Ola88:
Vadå formplyfa är ju inte "hårdare" än annat trä?, säger som jpson67 , har då aldrig upplevt att det skulle slita mer på klingan.

593
551
Redfoot:
Crippa skrev:
Man ska inte förvänta sig att Bauhaus sågar alla skivor åt en, det är väl bara att låna en sänksåg av någon polare? Bauhaus och byggmax är billigast på formplyfa så bara det är väl bra? För mig har de allt man behöver för att bygga terrarium till ett bra pris!

Ja det var ju också en tanke!! ska man inte förvänta sig det, vad ska man då förvänta sig? Jag förväntar mig service.

"det är väl bara att låna en sänksåg av någon polare?" den kommentaren säger jag inget om, då blir man väl bannaqd från forumet. Handlar det bara om vertyg och maskiner så har jag själv en hel slöjdsal full, däremot inte en slöjdsal full av service så att den går att nå även på helgerna.

Medlem i SHF
4003
5038
Jonas_:
Butiker som inte tar sig tid att hjälpa sina kunder kan man vara utan :) Bara besöka ett annat byggvaruhus & få det sågat av dom, jag skulle aldrig kommit tillbaka till Bauhaus om jag fick det svaret, service är nummer 1 för mig när jag besöker butiker! Annars kan jag lika gärna beställa från nätet, jag besöker butikerna av en anledning & det är just servicen. 

160
91
turboadde:
Jag tror inte det är för att det skulle vara giftigt att såga dom som är problemet. Vet inte ens om dom är så giftiga längre och bauhaus har väll fin dammsugare med som borde ta det mesta.
Tror mer det har att göra att det kan vara så sjuka spänningar i skivorna ibland så sågen sparkar rakt ut. Har sett folk som nästan flygit bakåt när dom sågat formplywood på sågbord. Och jag har sett så snea skivor på bahaus att jag inte ens tror dom går att såga i deras väggsåg.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild