Hur stort är Terraristika?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2685
2490
anders:
Har planen att besöka Terraristika i Hamm, och undrar hur mycket större den är jämfört med t.ex. Expo Syd?
Vilken tid på året är den som störst?

Medlem i SHF
241
342
Kakmonstret:
Hamm är väldigt mycket större än Expo Syd! Mängder av djur och folk. Har bara vart där en gång och det va i mars förra året. Har hört att september ska vara störst (8/9 i år).

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2685
2490
anders:
Perfekt! Var i september jag planerade på att åka :)Vore kul om folk anmälde sig under "Mässor" så man får se vilka fler som ska dit.

Medlem i DHF
1080
771
Westman:
och som det set ut dom senaste åren har ju syd blivit mindre och mindre. tyvärr. den åker man nästan bara ner på för att träffa folk och kvällsfesten

Medlem i SHF
241
342
Kakmonstret:
Jag hoppas jag ska ner i september. Beror på min ekonomiska situation då... Baksidan med att vara student!  

1660
774
fluffis:
Jag har varit på mässan i Hamm en gång och det var i september 2011. Höstmässan är den största och när jag var där var den rejält mycket större än expo syd. Det var kul och jag fick med mig alldeles för mycket djur hem men det är så det ska vara :D

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2685
2490
anders:
Hehe. det låter lovande. Jag hade en diskussion tidigare om hur många djur man faktiskt får ta med in till Sverige. Finns det någon gräns?

1660
774
fluffis:
Från EU-länder + några länder till får man utan införseltillstånd ta in max fem reptildjur/groddjur för "eget bruk" (dvs inte för att sälja vidare). www.jordbruksverket.se/amnesomraden/djur/inochutforsel/andrasallskapsdjurinforsel/reptilerochgroddjur.4.2b43ae8f11f64797377800070.html

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2685
2490
anders:
Aha okej :) Då blir det inte fler än 5 alltså. Men det är väl kanske tillräckligt, även om jag funderar på att köpa både ett gäng med mjölkgrodor och kanske några korallfingergrodor.

309
239
Gogs:
Sen går det ju alltid att ta med nån stackare som inte är det minsta intresserad av terrariedjur som i sin tur kan ta med sig 5 djur... Då kan du få hem 10st 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild