hur ofta äter??

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

35
0
otrander:

jag har köpt 3 stycken Dendrobates auratus och matar dem med bananflugor, men hur ofta o ca. hur många ska jag slänga in till dem? :)


51
2
niake:

Man brukar mata grodorna i stort sett varje dag, så mycket att några enstaka foderdjur finns kvar vid nästa matning.
Bananflugor bör dessutom skakas i kalk- och vitaminpulver vid varje matning.

Du bör även helst ge dom hoppstjärtar och tropiska gråsuggor för att ge dom omväxlande föda.


Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2685
2491
anders:

Vet att en del släpper in en väldig massa bananflugor och sedan låter grodorna ta när de blir hungriga. Detta har jag själv grjot, och det är inget jag skulle rekommendera. Vad jag sett har du även exo-terra som jag. Bananflugorna kan ta sig ut relativt lätt, och är rätt duktiga på att begå självmord om du har en vattenskål eller vattendel.


35
0
otrander:

tack niake och anders :)

haha jadu jag märkte det anders :( har en vatten skål och hittade ca 5 stycken i den, men ska beställa husflugor tror jag som ej kan flyga? :)

köpte en burk med bananflugor men det var ca 15 stycken i den bara men massa larver o så, så måste fixa nytt käk rätt fort :/


51
2
niake:

Jag lägger in en liten bana bit de håller de flesta flugor kvar. Sedan bör du inte skatta kulturen förtidigt.. 

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild