Vem kan bo i

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

51
5
Tezza:
Vad kan man ha i ett terrarie på 90.50.60 lite sugen på ödla

Medlem i SHF
4003
5038
Jonas_:

Finns otroligt många arter man kan ha i ett sånt terrarie :) Vad intresserar dig & har du kikat bland skötselråden på sidan? 

Sen beror det på om djuret ska bo i det terrariet hela livet eller om du har tänkt uppgradera storleken efter ett par år, öken eller en fuktigare regnskogsmiljö? En köttätare eller en vegetarian eller kanske lite av varje? :) 

Det finns många faktorer som spelar in när man väljer ett djur till sina terrarium, det viktigaste är att man själv har ett stort intresse för arten man väljer då många reptiler blir relativt gamla.

Jag personligen skulle kanske valt någon geckoödla till den storleken på burk, det är en ödla du bestämt dig för med säkerhet? Annars finns det ju fantastiska ormar man kan ha i terrarium! 


51
5
Tezza:
Vill ha typ en ödla som ej kräver så himla mycket.men inte en för liten heller. O den ska bo livet ut i den me

Medlem i SHF
4003
5038
Jonas_:

Vad innebär kräver inte så mycket? Är nog lite individuellt vad som menas med det från person till person, men lampor & liknande kör man ju på timer, ska du ha en ödla som kräver fukt kan du skaffa ett regnsystem, då är det bara matningen kvar :) Fortfarande finns det en hel uppsjö arter att välja på, ögonfransgecko skulle passa, likaså leopardgecko, dessa 2 arter skiljer sig rejält mycket åt, både i foder & i habitat (miljö). 

Läs igenom skötselråden på sidan & se om du fastnar för någon speciell art där är mitt bästa tips :)


51
5
Tezza:
Fundera typ på skink men helst en som kan bo livet ut i den

2048
773
psyjoh:
Dvärgskäggagam och nån liten dabbagamsart passar till de måtten. Kräver dock dyr belysning båda arterna. 

343
119
Salig:
Eldskink skulle väl kunna leva i ett terrarium av den storleken livet ut? Jag har för mig att skötseln är lite svårare på den dock... men allt blir lätt med rätt efterforskning ;)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild