Kungspyton som spytt

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

17
2
jimi:
Tja min kungspyton va på flykt i ca en månad hittade han för nån vecka sen när jag höll han spydde han ut nån genomskinligt slem typ nån som vet vad det kan vara?

544
424
Gibblo:
Jag hade tagit den ormen till veterinären, kan inte vara så bra att vara i en onaturlig miljö (kanske utan vatten) så länge och att den skulle ha tagit skada av det låter absolut inte otroligt.

Så här är det väl lite, antingen få spekulationer från internet, eller ta ormen till veterinären omgående och få reda på hur läget står till egentligen.

89
57
p4s1:
Sant det är nog lika bra att göra det 

Medlem i GHF
636
410
Jimmy:
Låter som den är förkyld. Ta den till veterinär.

70
86
Realboas:
Luftvägsinfection pga fel habitat, ta till veterinär asap innan det sätter sig i lungorna om det inte redan gjort det för då är det slut på ormen. sätter det sig i lungorna är det svårt att behandla med bra resultat, vilket till 90% betyder en dödlig utgång.


Medlem i SHF
4003
5037
Jonas_:

Ormen är kraftigt förkyld, samt kan ha en luftvägsinfektion som flera andra redan nämnt.. Jag skulle tagit ormen fort till en kunnig veterinär. Under natten nu bör du hålla den varmt (varmare än normalt) och en bra luftfuktighet. 

När du fått ordning på ormen skaffar du ett rymningsäkert terrarium + lås på det! :)


17
2
jimi:
Tack för alla tipps har satt mer värme åt han och har sett till så att det är fuktigt och mijön är som de ska kås ska jag styra också vetrinär ringer jag imorn bitti

Medlem i SHF
4003
5037
Jonas_:
Vad fick ormen för diagnos? Vad var det för fel med ormen, man blir ju nyfiken när man försökt hjälpa till :)

17
2
jimi:
Han va förkyld men det är bra nu tackar för all hjälp :)

88
153
LunarBallReptiles:

Hur kan ni ställa en diagnos om att han var förkyld för han spydde upp slem ?
Jag har visserligan aldrig haft en förkyld orm men vad är det han kan spy upp om inte vatten eller mat ?

Undrar bara så jag vet ifall det skulle kunna hända mig.

Jag har bara hållt på med reptiler i 15 år så jag är ingen expert.... =)

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild