Äggkläckare

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

444
153
jpson67:
Ni som byggt egna kläcknings lådor/skåp, jag undrar om jag med min friggolitlåda bör ha nån ventilation i den, har satt en värmematta i taket på lådan sen använder jag mig av denna.


108
19
Lindstrom:
Jag skulle inte ha haft nå ventilation,  finns en massa bra Youtube klipp, har sätt att det bästa är att fylla vattenflaskor längst ner, så håller värmen sig bättre ifall du skulle lyfta bort locket någon gång :)

125
182
Redfoottortoise:
jpson67 skrev:
Ni som byggt egna kläcknings lådor/skåp, jag undrar om jag med min friggolitlåda bör ha nån ventilation i den, har satt en värmematta i taket på lådan sen använder jag mig av denna.



Man kan ju antingen "ventilera" själv genom att öppna den då och då, men det är väl bäst om man har någon form av kontinuerlig lufttillströmning ? I annat fall riskerar man ju att få en "unken" luft och äggen kan ruttna !

Jag har själv en glaskläckare med vatten i botten där doppvärmaren ligger, så jag använder en helt vanlig akvariepump med en nedsänkt syresten i vattnet...

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild